menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasboorden vermijden aan omheining met grasrobot

Ga naar meest recente reactie

Varijn

Varijn

Hallo,

Doordat ik erg allergisch ben aan graspollen is het gras afmaaien voor mij afgeraden. Ik heb nu al enkele jaren een grasrobot waar ik tevreden van ben. Eén nadeel is dat hij geen boorden kan afdoen (logisch: de messen zitten voor de veiligheid niet tot aan de rand van het toestel). Dit is voornamelijk een probleem an de omheining.

Ik heb ook bij het afdoen van die boorden erg veel last van mijn hooikoorts, dus het is een taak die ik dikwijls uitstel.

Ik ben nu op zoek naar een praktische, maar mooie oplossing hiervoor. De grasrobot heeft geen probleem met het kort maaien van de randen waar hij een stuk over het terras kan rijden. De omheining loopt deels langs een stuk gras van 2.2m breed, dus er is daar niet echt plaats voor een bloemenborder, tenzij een heel smalle.

Enkele ideeën die ik zelf had, maar geen idee of het goede ideeën zijn:

- Een rij klinkers. Doordat de palen iets verder staan dan de houten platen, zal er wel sowieso nog een rand zijn die moet gevuld worden, misschien met kiezels?
- Kiezels
- Stuk kunstgras. Waarschijnlijk zal dit altijd opvallen, aangezien het niet hetzelfde kleur zal hebben dan het natuurlijk gras ernaast.
- Boomschors

Iemand nog andere ideeën, of voor of -nadelen van de voorgestelde oplossingen?

Alvast bedankt!

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 27 juni 2022 - 10:43
baron

Baron

Dag Varijn,
Een rij terrastegels van 15 x15 of 20 x 20 en bij een paal de tegels mooi uitschijven zodat ze één rij vormen.
groeten
maandag 27 juni 2022 - 18:44
PeterC

PeterC

Een strook kunstgras lijkt me toch een goed idee. Als ik het bekijk zijn er nogal wat soorten wat het misschien mogelijk maakt een type te kiezen dat zo dicht mogelijk aansluit bij de kleur van je gazon. Maak het net iets breder dan wat de robot niet kan maaien.
maandag 27 juni 2022 - 19:09
leerling

Leerling

Gras heeft niet elk seizoen dezelfde kleur. Kunstgras gaat dus zeker een deel van het jaar uit de toon vallen.

Wat ik niet goed begrijp is waarom je gras in je tuin wil als je er zo allergisch op reageert.

Hoe groot is je tuin/grasveld? Waarvoor gebruik je het?
dinsdag 28 juni 2022 - 00:47
Varijn

Varijn

Hey Leerling,

Ik reageer enkel op het gras als ik er in werk (maaien, boorden afdoen). Het gras wordt voornamelijk gebruikt om op te spelen door de kinderen.

dinsdag 28 juni 2022 - 09:23
deHaan

DeHaan

Een heel andere oplossing, zet een halfgelaatsmasker op als je met het gras bezig bent.
Ik gebruik het regelmatig als ik hout een het schuren ben.
dinsdag 28 juni 2022 - 11:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon