menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boomschors kopen

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Jipka

Hallo allemaal,

Aangezien ik volop bezig ben mijn voortuintje aan te leggen, ben ik nu op zoek naar een GOEDE boomschors voor een een deftige prijs. (dus niet van één of ander containerpark )
Ik ben woonachtig in de streek van Laarne.
Ik veronderstel dat je dat in sommige winkels in zakken kunt kopen. Liefst misschien met remorque gaan halen dan heb je direct een goeie hoeveelheid.
Kan iemand mij helpen waar ik tegen redelijke prijs aan boomschors geraak?
Alavst bedankt.
maandag 21 mei 2007 - 15:57
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Kijk eens rond bij de tuincentra in je buurt en vergelijk de prijzen en het kaliber.
We hebben zelf ondervonden, wel voor kleine hoeveelheden, dat die prijzen enorm verschillen.
Google maar eens, gewoon op boomschors, daar zal je wel wat vinden.
maandag 21 mei 2007 - 17:38
jakke

Jakke

Wat is goede boomschors?

ik kan aan houthaksel van laurierstruiken graken, het ligt er al wel een paar weken.
Maar nu heb ik eens gehoord dat er sommige bomen een voor planten giftige stof in hun schors hebbe en als er dus regen op de haksel komt het gig in de grond trekt en zo zelfs de planten kan laten doodgaan.

Heeft er iemand weet van.?

alvast bedankt
vrijdag 25 mei 2007 - 02:58
sylvain

Sylvain

BESTE Stamperke ge zijt van laarne dat is een beetje ver maar wij hier in limburg halen het bij euro compost aan de helft van de prijs als van eykhout ik betaal 20 euro de kubieke meter voor de hele fyne boomschors wordt ook veel in paden gebruikt en dat is dan een volle aanhangwagen dubbele as daar zit zekers en kubieke meter op eerst te goei rondkijken .
Maar oppassen in het container park daar zijn er veel gehakselde bomen bij die ziek zijn .
En dan de iets grovere sylvester schors is ietsje duurder maar een paar euro,s grt en dag
maandag 28 mei 2007 - 19:18
Dedonax

Dedonax

Vraag aan je plantenleverancier of je bij hem boomschors kan krijgen in bulkvorm. Ik heb mijn schors gehaald bij Houtmeyers in Laakdal en ben daar wreed content van. Maar da's wel een beetje ver van Laarne uit. Desnoods ga je het bij een boomzagerij vragen of zij geen adres in de buurt weten. Succes.

groeten
woensdag 6 juni 2007 - 15:00
Catgarden

Catgarden

In de Aveve in onze gemeente kun je ook boomschors met een remorque gaan halen. Het is mooi materiaal, grote stukken denneschors die jaren meegaat.
Ik veronderstel dat er nog andere Aveve's dat ook doen, misschien eens rondbellen in jouw buurt ?
dinsdag 12 juni 2007 - 21:17
Kubota

Kubota

Gehaald bijvb op het containerpark zit 9/10 nog lekker vol met zaden die zorgen voor het nodige onkruid achteraf.

Ik zou eerder kiezen voor:
Wortelhoutsnippers

Gebruik:
:: de goedkoopste duurzame bodembedekker op de markt
:: ook geschikt voor wandel– en joggingpaden

Productinfo:
:: afkomstig van stronken
:: zeer duurzaam product
Bron: http://www.eurocompost.be/eurocompost_nl.html

Ik heb deze begin dit jaar 16€ /M³ betaald als ik me nog goed herinner.Heel proper materiaal het is haast niet te geloven dat deze snippers afkomstig zijn van wortels/stronken.
woensdag 13 juni 2007 - 06:02
EllenThys

EllenThys

dan zou ik eerder opteren voor een echte schors zoals die sylvester of franse boomschors.. die zgn. "wortelhoutsnippers" zijn niet erg mooi om te zien en het uitzicht wil ook wel wat vind ik .. niet? ik heb sylvesterschors van Vandersteegen;

BRON: http://www.vandersteegen.be/boomschors.htm

de prijs viel, vergeleken met andere, zeker goed mee en de kwaliteit?? daar kon ik niet over klagen..
zaterdag 7 januari 2012 - 18:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon