menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterpartij

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Hallo,
Even een vraagje van huishoudelijke aard, geinspireerd door de vele foto's hier op het forum krijg ik steeds meer behoefte om een waterpartij te maken in mijn stilte tuintje, maar omdat ik niet graag alle plantjes verwijder, omdat ik bang ben dat ze het niet dan niet overleven zou ik willen weten, bestaat er een mogelijkheid om met evt.zonnepaneeltjes of batterijen aan stroom te geraken? ik denk dat er niet veel mogelijkheden zijn, maar misschien zit er onder onze tuinvrienden iemand die een idee heeft, ik zou heel blij zijn met evt. tips, aan een bak en een ornament kan ik wel geraken, maar verder? wie kan me helpen met advies, ik hoop dat op een of andere manier op te lossen is, bij voorbaad dank.
zondag 20 mei 2007 - 21:09
Willemke

Willemke

Als ik het goed voorheb wil je dus een ornament plaatsen met een pompje voor het water te laten circuleren ? : mooi idee maar zonder elektriciteit geen pomp in werking , ligt eraan welk voltage die pomp heeft maar meestal zijn die voor 220 volt dus met zonnepanelen werken kan maar dan word het een zeer dure aangelegenheid , kan je nergens in de buurt op een stopcontakt aansluiten ( eventueel met een verlengkabel ) ?
Succes ermee !

Willemke
zondag 20 mei 2007 - 23:15
corrielat

Corrielat

Hallo Willemke,
Ik heb over je tip nagedacht en heb een klusjesman gevonden die een stopcontact gaat plaatsen in de buurt waar ik mijn waterpartij wil hebben, ik laat het over een tijdje zien als het klaar is, ik denk dat het mooi zal worden, in mijn gedachten in ieder geval is het al klaar.
maandag 21 mei 2007 - 16:10
Esem

Esem

corrielat jou klusjesman zal het waarschijnlijk wel weten,
maar neem speciaal daarvoor voorziene waterbestendige aansluitingen en stopcontacten.
Veiligheid voor alles.
Gr Esem,
dinsdag 22 mei 2007 - 03:54
corrielat

Corrielat

Esem, ikzal het hem zeggen, inderdaad het moet natuurlijk wel veilig gebeuren
dinsdag 22 mei 2007 - 05:11
brompie

Brompie

Corrielat
Als jou technische mannetje alles aangelegd heeft kan je ook op zoek gaan naar een waterpompje op 12 volt MAAR dan moet je er eerst wel een omvormer tussen zetten (zijn niet duur).
Waarom zeg ik dit 12volt is veiliger met water da 220v.
Grt Brompie
woensdag 23 mei 2007 - 01:30
corrielat

Corrielat

Hier is hij dan, mijn waterpartij,
En omdat mijn tuin voor elk pekje een naam krijgt heb ik dit hoekje drinkplaats voor de dieren genoemd, als je goed kijkt kun je enkele beestjes zien, sommige zijn heel klein, maar daarom vind ik het altijd leuk om mijn visite steeds te verassen met iets onopvallends waar ze na verloop van tijd steeds weer iets ontdekken, zien jullie er al een paar?

[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 30 mei 2007 - 00:51
annis

Tekst aangepast

Annis

Corrielat dat heb je leuk gedaan. Er zijn ook vijverpompen op zonnenenergie. Maar die heb je nu niet meer nodig. Straks komen er ook nog vogels drinken dan is het helemaal genieten.

Annis
woensdag 30 mei 2007 - 02:51
Adrienne

Adrienne

Wauw knap en vree gezellige boel daar bij jou.
Aja, anders kwamen ze niet met zoveel hé
zaterdag 16 juni 2007 - 04:10
an

An

erg mooi gemaakt corrie,ik heb er ook wel eens aan zitten te denken maar dan met een teil en zo'n
water geval ik weet niet hoe dat heet en dan lelies erin of zo
gr an
zaterdag 16 juni 2007 - 05:43
Tine

Tine

Leuk bedacht Corrie.

Tine
zaterdag 16 juni 2007 - 06:19
corrielat

Corrielat

erg mooi gemaakt corrie,ik heb er ook wel eens aan zitten te denken maar dan met een teil en zo'n
water geval ik weet niet hoe dat heet en dan lelies erin of zo
gr an


Ik heb gewoon een speciekuip ingegraven, met een pompje van boerenb... reclame maken mag niet, daar een betonroosterop, en daar zwerfkeien die ik gevonden heb op een geploegd land.
Heel leuk, en niet duur.,
zaterdag 16 juni 2007 - 06:22
an

An

zeker iets om te ont houden ik heb ook een specie kuip daar staan nu varens en gladiolen in die gooi
dan in mijn ijzeren bak wastobbe van vroeger maar ik weet nog niet waar ik die water partij maak moet nog even denken maar ik wil het al jaren een klein vijvertje zo als jij ongeveer met lelies en een spuiter bv zee hond of zo.
gr an

misschien kopieer ik dit wel en stop hem bij mijn papieren of zo
maandag 18 juni 2007 - 16:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon