menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin mooi maken

Ga naar meest recente reactie

VAJ

VAJ

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik zit met een vergaande voortuin waar ik graag wat aan wil doen, maar ik ben een leek op dit gebied. De grond is erg droog en vol onkruid (zoals je bij de buurman links ziet). De vorige eigenaar heeft besloten 2 grote vlinderstruiken en 2 bomen te plaatsen op deze kleine oppervlak, wat ik zeer storend vind. Veels te vol en te druk. Ik wil een manier vinden om deze struiken en bomen te verwijderen. Maar dan zit ik nog met de grond; ik wil graag mooie bloemen en planten plaatsen uiteindelijk, zodat het huis wat uitnodigender is. Alleen de grond lijkt zo dood. Het is erg stoffig. Moet hier nog iets aan gedaan worden alvorens ik overstap op het planten? Het slingerpaadje vind ik wel leuk.

Ik hoor graag wat goede adviezen en ideeën!

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 13 juni 2021 - 17:32
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik zou dus zoals je bezig bent alles mooi proper maken en dan omspitten met veel compost verrijkt met droog koeienmest.
Tegen de herfst, of zelfs al in de nazomer beplanten.
Ik zou wel dat onkruid van de buren begrenzen met bvb platen rechtop in de grond te steken.
maandag 14 juni 2021 - 12:39
Lamium

Lamium

Het hangt ook af van wat voor planten je erin wil. Sommige planten doen het prima op minder rijke grond. Graaf ook een keer wat dieper, want het kan zomaar zijn dat het er iets dieper heel anders uitziet.
zaterdag 19 juni 2021 - 23:39
Droge_zandgrond

Tekst aangepast

Droge_zandgrond

Weinig planten buiten rotsplanten en onkruid groeien echt goed in dat stof, je hebt ook enorm snel ziektes, parasieten en schimmels heb ik gemerkt als je niets aan de grond doet.

Lupine bvb groeit prima op arme grond, maar de lupines die hier bij mij staan in verrijkte zandgrond zijn een stuk groter ivm men zus die kempische bosgrond heeft, ik zou er dus zowiezo compost doordoen.
zondag 20 juni 2021 - 12:54
Lamium

Lamium