menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips betaalbare kleine serre

Ga naar meest recente reactie

JessyS

JessyS

Hallo!

Elke zomer plant ik een paar tomatenplantjes, paprikaplanten, radijsjes enz. Niet de grote massa maar ik ga nu toch eens investeren in een serre denk ik. Een kleintje dan, want de tuin is niet immens groot.

Ik zag onlangs bij Aveve de ACD Piccolo 03 (zie bijlage) en qua grootte zou deze wel geschikt zijn maar ik vond het wel aan de dure kant (+- 1500 euro voor de versie in een RAL kleur). Iemand die ervaring heeft met deze serre en kan zeggen of het zijn geld al dan niet waard is?

We overwegen eventueel ook een serre in ceder, die we zelf zouden bouwen (handige klusser in huis). Zal ook wel snel zo’n 2000 euro kosten inclusief hout en glas en is dat dan zijn meerprijs waard of is een serre in aluminium sowieso beter / zal deze sowieso een langere levensduur hebben?

Bedankt voor jullie tips!!

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 16 februari 2021 - 14:52
deHaan

DeHaan

Is een gebruikte een optie voor je?
dinsdag 16 februari 2021 - 16:57
JessyS

JessyS

Zeker wel, als die nog in ‘ok’ staat is uiteraard en niet zo goed als versleten is
dinsdag 16 februari 2021 - 19:06
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Bij Euroserre heb je voor die prijs één die dubbel zo groot is.

Mijn eerste is meer dan 25 jaar oud, is drie keer verhuisd en staat nu bij mijn ouders. Ik heb een grotere gekocht die een 10-tal jaren oud is, je ziet eigenlijk nauwelijks verschil tussen de staat van de nieuwe en de ‘oude’, dus je kan wel gerust zeggen dat zo een alu-serre een zeer lange levensduur heeft.
dinsdag 16 februari 2021 - 20:05
PeterC

PeterC

De levensduur van je alu serre zal sterk afhangen van hoe je er mee omgaat.
Verzorg je die goed dan staat die er over 50 jaar nog.

Is het je bedoeling om de planten in de volle grond te plaatsen, of werk je met potten?
donderdag 18 februari 2021 - 18:42
JessyS

JessyS

Potten denk ik, gezien de beperkte ruimte.. Misschien 1 of 2 tomatenplanten of paprikaplanten in de grond maar dus grotendeels de rest ofwel alles in potten.
donderdag 18 februari 2021 - 20:04
PeterC

PeterC

Wij hadden thuis een serre in de tuin. Mijn ouderlijk huis was ooit van een tuinbouwer en die serre is blijven staan. Mijn vader kweekte daar tomaten in en meloenen en augurken en later ook paprika's. Er stonden ook 2 druivelaars is. Alles in de volle grond.
Buiten de kipvensters kon de serre bovenaan niet open en dat is niet zo goed voor de bodem. Mijn vader had liever gehad dat hij de serre heel de winter kon open gooien. Zou beter geweest zijn voor de conditie van de bodem dan kon die recupereren tijdens de winter.

Dus als je ook overweegt om in volle grond te planten zou het goed zijn als je als je een type serre kiest dat heel de winter open kan gezet worden.
donderdag 18 februari 2021 - 21:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon