menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid

Ga naar meest recente reactie

Johan1958

Johan1958

In mijn gazon zit zoveel van dat onkruid(zie afbeelding)
Ik vermoed dat het Hondsdraf is.
Is daar ook een bestrijdingsmiddel tegen?

Groet,
Johan1958

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 8 juli 2020 - 14:43
Plantadvies

Plantadvies

Jazeker. Ga eens langs bij het tuincentrum.
woensdag 8 juli 2020 - 16:20
zuurtje

Zuurtje

Voordat je gaat "slopen"
Doe eens wat stengels in een hangpot, groeit meters naar beneden
Erg decoratief.
Ineke
woensdag 8 juli 2020 - 18:58
lilyboskat5

Lilyboskat5

Is dit, klein hoefblad ?
Die krijgt ook mooie kleine blauwe bloempjes.
Hebben wij hier achter ook in het grasveld.
donderdag 9 juli 2020 - 06:47
Patrikc

Patrikc

Het is hondsdraf, heel mooi toch en mooie bloemen.
Waarom zou je die bestrijden en je leefomgeving vergiftigen ?
donderdag 9 juli 2020 - 08:31
sophora

Sophora

Patrikc, als Johan van die hondsdraf af wilt is dat zijn goed recht. En onze leefomgeving, die is toch om zeep.
donderdag 9 juli 2020 - 09:59
Patrikc

Patrikc

Sophora, het gaat inderdaad niet goed met onze leefomgeving, maar je maakt je persoonlijke leefruimte nog VEEL slechter als je ook nog eens gif aan je achterdeur gaat spuiten, de negatieve bijdrage daarvan op je persoonlijke gezondheid is veel keer groter dan wat de algemene 'slechte' leefomgeving teweegbrengt.

Producenten van pesticides moeten wereldwijd (allée vooral in de US) miljarden schadevergoeding betalen aan gebruikers met gezondheidsproblemen, maar iedereen gaat lustig door met die goedjes te gebruiken, vergelijkbaar met tabaksgebruik trouwens...
donderdag 9 juli 2020 - 11:00
pplakke

Pplakke

In de VS is veel vrij verkrijgbaar. In België niet meer. Ik heb recent wat filmpjes bekeken van golf gazon liefhebbers daar. En wat je daar ziet is toch vrij straf. Sommige lopen daar achter gifspuitank met meerdere spuitmonden zonder enige bescherming. Gewoon hun sportschoenen en korte broek, geen handschoenen, geen masker of witte overal. Soms lopen er kleine kinderen rond. Dag later trekt de persoon gewoon met blote handen enkele bespoten onkruiden in het gazon uit. Sommige spuiten daar maandelijks met allerlei dingen. Het toont gewoon aan waarom er hier zo iets is als fyto licentie. En van die kant snap ik de schadeclaims niet, als ze de gebruiksaanwijzing volgen zouden ze nooit zo erg blootgesteld worden.

Maar wil je er echt vanaf zal je best tuinman met fyto licentie zoeken. Al kan je ook gewoon het laten doen, want het is niet dat je leven er van afhangt. Van die giffen daarentegen.
donderdag 9 juli 2020 - 15:15
c j de k

C j de k

Vanuit Zeeland wordt nog veel gif in allerlei vormen in Belgie gehaald, het zal ook allemaal wel niet legaal zijn maar toch. Het valt me trouwens op dat dit met meerdere dingen zo gaat . Familie van mij gaat ook regelmatig naar een dokter daar en krijgt daar pillen mee waarvan een huisarts hier zou steigeren.
donderdag 9 juli 2020 - 21:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon