menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk soort gazon

steltvrageN

SteltvrageN

Wij zijn dus van plan om graszoden te leggen aangezien het inzaaien echt niet lukt. Nu dacht ik aan om schaduwgazon te leggen, maar bij het zoeken ben ik ook premium gazon tegengekomen.

Volgens de site kan dit premium gazon goed tegen schaduw en droogte wat goed is meegenomen aangezien de bodem in onze tuin heel droog en hard kan worden. Nu is mijn vraag dus of iemand hier toevallig meer over weet en me kan zeggen of ik voor dit premium gazon moet gaan of toch maar gewoon voor dat schaduwgazon?

Ik weet ook niet precies hoe veel uur zon een schaduwgazon moet krijgen om goed te kunnen groeien. Aangezien graszoden niet echt goedkoop zijn wil ik me hier graag voldoende over informeren.
Ik ben ook gisteren om het uur gaan kijken hoe veel uur volle zon de plek krijgt war de graszoden gaan komen en deze plek krijgt 3 a 4 uur volle zon. De bomen zijn op dit moment nog welk kaal dus in de zomer wordt er veel zonlicht tegengehouden. Ik hoop dat iemand me wat tips en informatie kan geven.
woensdag 8 april 2020 - 12:41
Patrikc

Patrikc

Als inzaaien niet lukt dan zullen graszoden ook niet lukken, eender welke.

Van achter een scherm en toetsenbord is het moeilijk te zeggen waarom uw gazon niet lukt...
woensdag 8 april 2020 - 14:24
Wannus

Wannus

Dat het inzaaien van gazon mislukt gaan we steeds meer en meer horen .De seizoenen zijn aan het opschuiven en men moet geluk hebben in bepaalde periodes . In het najaar wat voor mij altijd het beste tijdstip was hebben we al twee jaar te maken met droogte die lang blijft aanslepen . Ik heb ook al mislukkingen gehad omdat ik er niet steeds kon bij zijn om te bewateren . Nu in het voorjaar wordt het ook steeds moeilijker , het is enkele dagen warm , dan weer kouder en opeens weer nachtvorst enz.... Het wordt steeds moeilijker om keuzes te maken . Graszoden moet lukken als je er een goeie week de nodige zorgen kan toepassen , enorm veel water !
Wat betreft schaduw gras : vroeger heb ik daar nooit van gehoord , er bestaan nu zoveel gras soorten als dat er soorten brood bestaan ! Ik kan bijna niet meer mee .
woensdag 8 april 2020 - 18:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon