menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Graszaden

Robtj87

Robtj87

Goede middag,

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn gazon goed geverticuteerd waarna ik alles heb ingezaaid met Central Park "Sport en Spelgazon". Door de coronacrisis is dit graszaad echter niet meer te verkrijgen (enkel te verkrijgen in de Brico en deze is toe). De Aveve winkels (die wel nog open zijn mits ze dierenvoer verkopen) bieden hun Sport en Spelgazon van hun eigen mark aan (zie afbeelding).

Ik wil echter geen kakofonie van verschillende graskleuren en soorten in mijn gazon. Zou dit opvallen en / of storen indien ik dit jaar het product van Aveve gebruik?

Bedankt alvast voor uw antwoord.

Vele zonnige groeten,

Rob

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 28 maart 2020 - 14:27
Henk-Willem

Henk-Willem

Het beste is proberen te achterhalen uit welke grassoorten deze graszaden bestaan om in te kunnen schatten of er veel (kleur/structuur) verschil in gaat zitten.
zaterdag 28 maart 2020 - 22:57
Robtj87

Robtj87

Heb eens gebeld naar een tuinaannemer. Volgens hem kan het geen kwaad zolang je niet 2 heel verschillende graszaden gebruikt. Op een gazon met siergras zaai je maw dus best geen sportgazon etc. Heb gewoon goed geverticuteerd, gezaaid, aarde gestrooid en gemest. Hopelijk over enkele weken een mooi resultaat

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 1 april 2020 - 13:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon