menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heraanleg

elise.dm

Elise.dm

Hallo iedereen

Ik ben zoekende hoe ik mijn tuin kan heraanleggen. Ik heb een appartement met tuin gekocht. De tuin is noord-oost gericht en dus niet zonnig. Bepaalde delen van de tuin krijgen zon, maar deze zijn echter beperkt. De vorige eigenaar (of diegene daarvoor, wie mag het zeggen) heeft de tuin aangelegd met grind en zand. Het is dus niet mogelijk om al te veel planten te planten in de tuin. Dit zou ik erg graag veranderen, ik houd van een groene omgeving.

Mijn budget is niet enorm groot en al wat weggevoerd/ aangevoerd moet worden, moet via de garage. Dit is een beperking.

Heeft iemand tips voor mij? Ik zit ondertussen met de handen in het haar...

Groetjes en bedankt!
Elise

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 27 maart 2020 - 17:58
Plantadvies

Plantadvies

Ik zou eens op facebook kijken op gratis weg te halen. Grind zou ik laten liggen, ik denk niet dat er verder worteldoek onder ligt aangezien je wel wat beplanting hebt. Grind opzij halen als je een nieuwe plant gaat planten. Verder kun je gaan stekken van de gekregen planten. Het pad in het midden kun je laten liggen. Plaats een ornament of een grote bloempot op het rondje van de stenen in je tuin. Heb je nog wat stenen over, dan kun je die opstapelen met daarop een bloempot. Verder kun je nog een goedkope spiegel plaatsen tegen de muur, dan wordt je tuin opties groter.

Gratis stoeltjes ophalen en een tafeltje en achterin neerzetten, door de opzij geschoven grind te bewaren en achterin weer uit te strooien. Achterin ontvang je nog wat zon. Zorg dat de klimop gesnoeid is, anders gaat hij niet meer klimmen. Tevens oogt een strakke klimop rustig en krijg je ook weer meer ruimte.

Ik weet niet of jij die bakken hebt geplaatst links, maar zelf zou ik die weghalen.

vrijdag 27 maart 2020 - 19:34
pplakke

Pplakke

Plant een aantal hedera als je het wil versnellen, of laat die van op de muur groeien. Dan krijg je een klimopveld en heb je veel groen zonder grote kosten. En klimop is heel sterk die doet het bijna overal. Zie daar ook geranium macrorrhizum denk ik. Dus onder de split zit nog aarde, kan je nog wat andere schaduwplanten kwijt zo als paar varens of zo.
https://www.ebay.de/itm/50-Stuck-Hedera-Helix-grosblattriger-Efeu-Bodendecker-oder-Kletterpflanze/254503290116?hash=item3b41940504:g:c5UAAOSw9lteOXHg
zaterdag 28 maart 2020 - 15:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon