menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderhoud gras

Nick Souchkin

Nick Souchkin

Ik heb in september vorig jaar grasmatten gelegt en merk nu dat er gelere zone's ontstaan zijn . Hier zit nog wel levend gras in maar ook dood gras . Wat kan ik hier aan doen ? Of herstelt het zichzelf ? Ik heb kalk gestrooid begin maart en mest gestrooid vorige week . Eveneens zie ik nu witte puntjes op de topjes van de grassprieten . Is dit een gevolg van het mesten of toch achterliggende reden misschien ?

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 24 maart 2020 - 13:20
Wannus

Wannus

Hallo
Gras kan tegen een stootje en hersteld meestal wel . Er kunnen wel een aantal oorzaken zijn , te weinig water of te veel . Misschien heb je het voor de winter nog gemaaid ( te kort) . En waarom al meststoffen toedienen aan een jong gazon ?? . Wat je kunt doen is prikrollen en bodemverbeteraars strooien in de vorm van compost en gedroogde koemest korrels . Bij zware grond kun je een mengeling strooien van grof zand en compost na het prikrollen .
woensdag 25 maart 2020 - 08:26
Nick Souchkin

Nick Souchkin

Waarschijnlijk heeft het teveel water gehad . Er is nogal wat gevallen in de maand februari . De mest heb ik gestrooid omdat men dat mij verteld had dat ik dat het beste kon doen omdat toen het gestripd is vorig jaar er gewone zwarte grond is opgedaan waar niet zo heel veel voedingsstoffen inzitten . Nu ikzelf ben maar een leek op het gebied van gras onderhouden en zou niet willen dat het al doodgaat na een paar maanden.
donderdag 26 maart 2020 - 13:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon