menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid en gras onder ligusterhaag

kaatje06

Kaatje06

Hallo ...

Kan ik onder een ligusterhaag grit gooien om het onkruid weg te houden ?
Wij staan op een camping en ik heb aan beide kanten van mijn buren (die er nu nog niet staan) een ligusterhaag staan, maar er groeit zoveel onkruid onder en tussen dat ik er gek van wordt het is namelijk een haag van om en nabij de 55 meter en dat dan aan beide kanten . Bodembedekkers zou ook een optie zijn maar dan mag dat ook weer niet te hard doorwoekeren . Wat is de beste manier van werken ???
dinsdag 10 maart 2020 - 11:33
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Ligt eraan wat voor soort onkruid het is. Als het meerjarige wortelonkruiden zoals bijvoorbeeld kweekgras, zevenblad of schapenzuring dan helpt een laag grit in de regel niet zoveel. Zijn het eenjarige onkruiden dan help het in meer of mindere mate.

Bodembedekkers onder een haag planten om het onkruid tegen te houden werkt niet.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 11 maart 2020 - 06:44
kaatje06

Tekst aangepast

Kaatje06

Djw tuinprins voor uw reactie . Zou u me dan kunnen vertellen hoe ik dit het beste aanpak ? Zou het dan misschien helpen als ik aan beide kanten een plastic rand zet om het licht te blokken ?
woensdag 11 maart 2020 - 08:08
pplakke

Pplakke

Normaal gezien groeit er onder die haag niet veel. Ik heb hoog gras naast spirea dat ik met de trimmer maai eens in de maand. En maai tot er tegen en eigenlijk stopt het gras uit zichzelf aan de haag. Ik vermoed dat het over jonge haag gaat en eens ze groter word gaat dit zichzelf oplossen.
woensdag 11 maart 2020 - 14:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon