menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon aanleggen maar ook evenement erop doen?

SaraFV

SaraFV

Dag lieve mensjes!

Onze tuin bestaat uit een hoop bulten en putten en onkruid. We hebben het plan om de bovenste laag af te schrapen en af te voeren, en nieuwe goede grond aan te voeren om een gazonmix met microklaver in te zaaien. We doen dat best in het voorjaar, want dan is het niet te koud en niet te heet, vertelt het internet mij.

We hebben eind juni een tuinfeest met familie met een springkasteeltje en waarbij ze blijven slapen met tentjes in de tuin. Ik vermoed dat als we dit voorjaar (in maart of zo?) het gras zaaien, het gazon nog niet stevig genoeg zal zijn om dit feest aan te kunnen. Klopt dat?

En indien ja, hoe kunnen we dit oplossen?
zondag 2 februari 2020 - 14:36
Plantadvies

Plantadvies

Je kunt dan het beste mengen met speelgras. Dit is daarop berekend met spelende kinderen, tentjes en een speelkasteel en herstelt snel. Eventueel na afloop bij zaaien.
zondag 2 februari 2020 - 16:43
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Gazon die op tijd gezaaid is in de lente, daar kan eind juni een feestje op gehouden worden.

Maar die bovenlaag afvoeren, omdat er putten in zijn en er onkruid opstaat, dat is een slecht idee, daar bestaan betere oplossingen voor.
zondag 2 februari 2020 - 20:38
halfweg

Halfweg

@Patrikc En wat zijn alternatieve oplossingen voor putten en onkruid? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en overweeg te frezen, en een dun nieuw laagje grond erover heen te gooien.
dinsdag 4 februari 2020 - 14:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon