menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in boomschors

Sasboes

Sasboes

mijn boomschors (met daaronder worteldoek) is ontkiemd en nu staat mn hele tuin vol me deze kleine plantjes met hele dunne witte wortel. Lijkt wel waterkers en je trekt het er ook met plukken uit.
Geen idee wat het is en hoe te bestrijden. Koolzaad is geopperd en daar lijkt het ook wel op, alleen schijnbaar heeft dat een pinwortel en dat is niet het geval.

Weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen?
Kan hoog worden, dan uitlopers en kleine gele bloemetje.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 18 september 2019 - 19:06
Tuinprins

Tuinprins

Zulke jonge plantjes hebben doorgaans nog geen penwortel. Als je jonge koolplanten in pot opkweekt ontwikkelen die doorgaans een vertakt wortelgestel, van een penwortel is dan veel minder sprake.

Komende dagen is het droog en tamelijk warm weer. Met een hark over de schors gaan (eventueel met de tanden naar boven omdat de laag schors op de foto niet al te dik lijkt en je zo voorkomt dat de tanden in het gronddoek komen) zodat de zaailingen los komen en snel uitdrogen. Dit een paar dagen achter elkaar herhalen.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 19 september 2019 - 06:04
Sasboes

Sasboes

Op een boswachtersbijeenkomst gisteren ook wat foto's laten zien, en dar denken ze dat het gewoon springzaad is.
Hoe het ook zij, zelfde behandeling als jij voorstelt tuinprins. En een lange adem hebben en niet opgeven.
Dank.
vrijdag 20 september 2019 - 15:54
Sasboes

Sasboes

verwijderd onkruid, dunne wortels. En ook als plantjes groter zijn zijn het dit soort wortels.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 20 september 2019 - 15:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon