menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Accugrasmaaier

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af indien er al mensen die ervaringen hebben, zowel positief als negatief, met accugrasmaaiers? Ik had even het idee om er eentje aan te schaffen maar wij hebben een grote tuin, voorlopig enkel nog met gras. Zo'n 1000m²... 't Is natuurlijk niet de bedoeling dat dit allemaal gras blijft é
Nu zijn er al degelijke accumaaiers die dit oppervlak aankunnen? Die toch ook wat betaalbaar zijn? Ik heb zelf al eens gezocht maar je komt al snel in het professioneel segment uit... 1500 euro voor de machine zonder de batterijen. Dan heb je er nog twee nodig, van elk 400 euro... Prijzig dus!
Het idee komt er eigenlijk omdat we zonnepanelen liggen hebben en we op die manier eigenlijk "gratis" en milieuvriendelijker het gras kunnen maaien!

Alvast dank!

Groetjes
Roeliee
donderdag 18 juli 2019 - 11:59
Patrikc

Patrikc

Overweeg dan ineens een robotmaaier..
donderdag 18 juli 2019 - 12:48
Roeliee

Roeliee

Vind ik geen optie...zou de bedoeling zijn regelmatig stukken niet te maaien en wat te laten verwilderen. Op die manier eilandjes creëren van wat langer gras in combinatie met kort gras. Wat met robotmaaier niet mogelijk is vermoed ik...
zaterdag 20 juli 2019 - 17:56
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Ik heb een accumaaier van Bosch (Rotak 43 Li) . Toen ik die kocht zat de batterij erbij en omwille van een actie kon je een tweede batterij gratis bestellen. Met één batterij rijd ik vlot anderhalve keer mijn gazon (zo'n 400 m2) af, dus drie keer met twee batterijen.
Overigens is mijn tuin erg onregelmatig van vorm, dus ik vermoed dat je eigenlijk langer zou kunnen toekomen met een batterij.

De machine leek me bij aanschaf heel licht en kwetsbaar, maar gaat intussen al een paar jaren mee zonder enig probleem.

Enig nadeel is de vrij kleine opvangbak.

Ik heb wel gezien dat er intussen nieuwe en grotere modellen bestaan.

Groetjes
zondag 21 juli 2019 - 18:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon