menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon aanleggen, onkruid?!

HarriePeter1988

HarriePeter1988

Beste allemaal,

Sinds een jaartje eigenaar van een huis met tuin en in het voorjaar twee grote halve cirkels waar vlinderstruiken en andere plantjes in stonden leeg getrokken. Nu wil ik graag graszoden in deze cirkels leggen. Nadat ik alle planten had verwijderd heb ik de grond omgespit en flink nat gemaakt. Na twee weken stond er al weer aardig wat onkruid en en de afgelopen maanden heb ik steeds onkruid eruit getrokken en staat mijn project stil omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen. Sommige mensen zeggen dat ik eerst 10-20 cm moet afgraven en nieuwe grond moet storten met onkruiddoek eronder. Sommige mensen zeggen even omspitten, onkruid wegharken, walsen en graszoden erop. Gaan deze graszoden het onkruid tegenhouden? Geeft dit onkruid aan dat de grond 'grondstoffen' genoeg heeft?

Aangezien ik verwacht over 3-4 jaar de tuin compleet aan te pakken zoek ik een snelle oplossing die er beter uitziet dan braakliggende grond. Aan de andere kant wil ik mij niet verplicht voelen mij tuin te doen omdat het er over 2 jaar niet meer uitziet.

Wat adviseren jullie?

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,
Hans
maandag 24 juni 2019 - 13:25
deHaan

DeHaan

Schoffelen en het onkruid bij elkaar harken an afvoeren of op de composthoop.
Egaliseren/aanrollen of aantrappen/egaliseren en graszoden leggen of graszaaien.
Wacht wel even tot het wat koeler is.

Niet afgraven of gronddoek gebruiken
maandag 24 juni 2019 - 16:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon