menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezaaid gras - onkruid

Ga naar meest recente reactie

Anvbogae

Anvbogae

Hallo,

Ongeveer 2 maand geleden hebben wij gras laten zaaien. Toen we ons huis kochten, was de tuin volledig onkruid + er zaten stenen onder de grond. Wij hebben 20 cm laten afgraven, verse aarde + inzaaien.
Het gras groeit stilletjes aan toe. Het is nog niet gemaaid (het is nog geen 10 cm).
We maken ons echter wel zorgen over het onkruid dat er staat. Ik heb al gelezen dat onkruid in nieuw gezaaid gras, heel normaal is. En dat dit zal verdwijnen naarmate meer wordt gemaaid en het gras zelf zich verspreid.

Echter staan er ook mini brandnetels tussen. Is dat wel normaal? Wij hebben een dochtertje van 1 jaar en hopen natuurlijk dat zij deze zomer met blote voeten door het gras kan, zonder dat zij last heeft van brandnetels.

Graag jullie feedback: komt dat wel vaker voor, brandnetels in pas gezaaid gras? En gaan deze vanzelf verdwijnen?

Groetjes,
An
donderdag 30 mei 2019 - 11:06
deHaan

DeHaan

Hoe hoog staat het onkruid?
donderdag 30 mei 2019 - 13:33
Anvbogae

Anvbogae

Laag hoor, meeste gelijk met het gras, sommig iets hoger
donderdag 30 mei 2019 - 20:36
Anvbogae

Anvbogae

Ik las dat brandnetels zich snel verspreiden ondergronds, daarmee mijn schrik.
donderdag 30 mei 2019 - 20:41
jdcoster

Jdcoster

De kleine brandnetel verdwijnt wel met het maaien. Die maken ook geen ondergrondse zodevormende wortels. Ik zou het gras nu al maaien als ik u was.
vrijdag 31 mei 2019 - 00:05
Anvbogae

Anvbogae

Ok top. Bedankt voor je bevestiging. We zullen het dan vandaag of morgen al eens maaien ????
vrijdag 31 mei 2019 - 07:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon