menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kooimesmaaier maaisel

Elho

Elho

Hey,

Aangenaam, ik ben nieuw op dit forum en heb voor het eerst een (stads)tuin waar ik graag advies over had.

Meer bepaald over mijn gazon. Ik heb een kleine grasmat van 4m op 8m dat ik wekelijks 2 a 3 keer op hoogte houd met een Gardena 30cm kooimesmaaier. Aangenaam apparaat, stil, en goed resultaat. Ik gebruik hem op de hoogste of 1 na hoogste stand
Hierdoor blijft het gras een 3 a 4cm.

Het enige nadeel is het maaisel, na het maaien ligt het gras meer binnen dan buiten of op ons terras. Ik heb een gebogen blad/gazon hark (niet plastiek) maar het maaisel springt gewoon omhoog, ik kan het niet bij elkaar harken. Een opvangbak van Gardena gebruik ik liever niet omdat ik dan flexibiliteit mis om korte hoeken te nemen bvb.

Wat voor materiaal adviseren jullie? Ik overweeg bijna om er met de stofzuiger over te gaan...

Bedankt !
woensdag 29 mei 2019 - 14:25
Folium

Folium

Kan je de grassnippers niet gewoon van het terras af vegen met borstel terug het gazon op ?
Ik kan me niet voorstellen dat het grote snippers zijn als je zo veelvuldig maait.
Bijkomend zijn de grassnippers ook nog een prima natuurlijk meststof voor de grasmat .
donderdag 30 mei 2019 - 10:38
Elho

Elho

Hoi, bedankt voor je reactie.

Doen we zeker, maar kleeft ook aan voetjes van kinderen en katten die het dan mee binnen nemen.

Zal toch maar de stofzuiger moeten overwegen? ????
vrijdag 31 mei 2019 - 09:11
Folium

Folium

Dag Elho, er zijn natuurlijk ook nog dergelijke toestelletjes die ook nog nuttig zijn om je gazon tijdens de herfst en de winter vrij te houden van takjes en bladeren : https://nl.vidaxl.be/e/8718475519751/vidaxl-gazonveger-103-l?gclid=Cj0KCQjwocPnBRDFARIsAJJcf96-Dj66Nnro0eOdRhZahne-N9h_hcn0VdNmJZB5mvMUm3D5MydF9TsaApgpEALw_wcB
vrijdag 31 mei 2019 - 22:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon