menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuingereedschap

Ga naar meest recente reactie

ErikR

ErikR

Hallo allemaal, sinds kort heb ik een kleine tuin. Ik heb totaal geen ervaring met tuinieren en vraag me af wat essentieel nodig is aan tuingereedschap om de tuin te onderhouden. Ik denk dan aan dingen als een hark, een spade, een grasmaaier etc. Ik wil liever geen dingen kopen die ik in de praktijk toch zelden gebruik. Kan iemand mij advies geven wat ik echt nodig heb om de tuin te onderhouden?
Vriendelijke groet Erik
woensdag 22 mei 2019 - 11:57
minouke

Minouke

Je kan misschien best naar gelang je iets nodig hebt het gerief kopen.
Want alles hangt af wat voor tuin je hebt. Heb je bvb. alleen een gazon dan heb al niet veel meer nodig dan een maaier, kantenmaaier en desnoods een strooikarretje en bv geen snoeischaar of schoffel.
woensdag 22 mei 2019 - 12:23
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

eerst de naam van het gereedschap en dan het merk van goede kwaliteit.

Spa - Spear en jackson Ongeveer €45
Snoeischaar - Felco 2 en als je links ben is er ook een linkshandige. Ongeveer€40
Schoffel - De Wit Ongeveer €30 zonder steel, steel dus apart bij kopen
Heggenschaar - Freunde
Plantschopje - De Wit
Handhakje - De Wit
Snoeizaag - Felco Ongeveer€60

En inderdaad koop het als je het nodig hebt.
woensdag 22 mei 2019 - 12:59
Polplastron

Polplastron

eerst de naam van het gereedschap en dan het merk van goede kwaliteit. Spa - Spear en jackson Ongeveer €45 Snoeischaar - Felco 2 en als je links ben is er ook een linkshandige. Ongeveer€40 Schoffel - De Wit Ongeveer €30 zonder steel, steel dus apart bij kopen Heggenschaar - Freunde Plantschopje - De Wit Handhakje - De Wit Snoeizaag - Felco Ongeveer€60 En inderdaad koop het als je het nodig hebt.


DeHaan heeft goede smaak! Toch merk ik graag op dat je met goedkoop spul ook ver geraakt afhankelijk van de grootte van je tuin en de hoeveelheid werk.