menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beschimmelde boomschors schadelijk ?

Bouchra

Bouchra

Ik had vorige zomer een aantal zakken boomschors gekocht die ik onder een afdakje heel de winter heb laten staan.
Nu dacht ik verder te gaan met het bedekken van de voortuin met boomschors toen we de zak opende stonk het zo erg en er zit witte aanslag eraan. Ik werd werd niet lekker van de geur. Dacht spoel het na met de tuinslang maar het blijft ondragelijk de geur.
Weet iemand of het schadelijk is of misschien stoffen in kunnen zitten die goed zijn.
Misschien klinkt het paniekerig maar wil toch de vraag stellen omdat mijn kinderen mee hebben geholpen.
Sorry voor deze rare vraag misschien kan iemand mij ermee helpen.
Groetjes
Bouchra
zaterdag 4 mei 2019 - 14:52
Tuinprins

Tuinprins

Die schors is aan het schimmelen gegaan en omdat er relatief weinig zuurstof bij kon krijg je vaak zo'n muffe lucht aan het geheel. Sommige mensen kunnen last krijgen van deze lucht bij inademen (vaak mensen met specifieke allergieën of luchtweg- en longaandoeningen) maar voor het overgrote deel van de bevolking stinkt het alleen maar. Ik zou me niet nodeloos ongerust maken. Doorgaans is het inademen van uitlaatgassen van auto's schadelijker dan het inademen van de lucht van beschimmelde schors.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 4 mei 2019 - 18:03
Driez

Driez

De muffe geur snel moeten verdwijnen als de schors terug genoeg zuurstof krijgt.
Verder niks schadelijks aan.
zaterdag 4 mei 2019 - 18:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon