menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potdekselplanken tussen palen plaatsen

Anne1556

Tekst aangepast

Anne1556

Goedemiddag,

We willen graag een potdekselschutting maken. Echter zien we voornamelijk dat je de planken tegen de balken aan moet schroeven. Het liefst willen we de planken tussen de palen in plaats van erachter. Nu vonden we bijgevoegd voorbeeld, weet iemand hoe je de planken op deze manier goed monteert. Is dit een systeem waarbij je je de planken in de paal schuift, zijn de planken stuk voor stuk schuin op de paal geschroeft of is dit op een andere manier gedaan?

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 9 maart 2019 - 17:15
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen ervaring, maar ben zelf ook geïnteresseerd om dit als gedeeltelijke gevelbedekking te gebruiken.

Ik vermoed dat wat je in die foto ziet een dubbele schutting is, waarbij je aan de ene kant de rabatplanken tegen de palen vastzet, en aan de andere kant de planken ertussen laat vallen. Ik vermoed dat die dan vastgeschroefd worden op de planken aan de andere kant. Zie bv. https://www.houthandelrtt.nl/a-48235393/fotoalbum/168-schutting-zwart-gedompeld-zweeds-rabat-douglas/

Het lijkt me vrijwel onmogelijk dat de planken in een gleuf in de vertikale balken worden geschoven. De planken zijn dikker aan de onderkant dan aan de bovenkant. Als je ze in een gleuf zou schuiven. zou je spleten zien ter hoogte van de dunnere kanten van de planken.


Je zou ook een smallere balk op een bredere balk kunnen vastmaken in een T-profiel en de planken vastschroeven op de bredere balk.
Iets als dit:

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 11 maart 2019 - 01:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon