menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geel gras

JimmyJames

JimmyJames

Beste,

Allereerst zou ik mijzelf even voor willen stellen, ben nu net nieuw op dit forum. Mijn naam is Jimmy, 29 jaartjes oud en net een jaar een tuin na het kopen van nieuwbouw.

Nu is het probleem dat mijn nieuw gezaaid gras niet lekker wilt groeien. Ik woon in de polder en de ondergrond is dus voornamelijk kleigrond. Ik heb het wel enigszins gemengd met zand en ook nog wat zwarte grond. Maar ondanks deze voorbereiding beginnen sommige delen nu geel te worden.

Ik vermoed zelf dat het te nat is (gezien klei grond) en wil dus kijken of water beter kan laten wegzakken in de grond. Dit heb ik eerder gedaan in de voorbereiding bij delen waar water lang bleef staan. Daar heb ik wat gaten geboord en gevuld met kiezels. Op deze stukken lijkt het gras prima te groeien.

Mijn idee is nu dus om op die gele plekken weer gaten te boren en te vullen met kiezels. Maar ik ben benieuwd of dit het beste idee is. Gezien ik erg onervaren ben in de tuin, ben ik benieuwd of jullie nog andere ideeen hebben? Het zijn namelijk redelijk wat grote gelen plekken, waardoor ik dan behoorlijk wat gaten moet boren in mijn nieuwe gazon

Alvast bedankt!
dinsdag 20 november 2018 - 09:37
c j de k

C j de k

Hoi Jimmy
Ik weet niet waar je woont maar nu al een vochtprobleem lijkt me sterk.
Heb je al gekeken of er geen andere oorzaken zijn te kort aan meststoffen of insecten .
Kijk anders hier even naar , misschien dat je er wat aan hebt . https://www.grasengroengraszoden.nl/gazononderhoud/geel-gras/
dinsdag 20 november 2018 - 12:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon