menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Droog gras: wachten of inzaaien?

Ga naar meest recente reactie

TimGoossens1

TimGoossens1

Beste,

Iedereen zit met rosse/droge plekken in zijn gazon, maar ik vraag mij af vanaf je beslist om opnieuw te gaan inzaaien. Ik heb plekken waarvan ik 2 weken geleden dacht dat het kapot was, waar ik nu toch nog jonge sprietjes zie doorkomen. Andere vlakken blijven zo dor en droog als iets.

Nu lees ik verschillende meningen van: "gras is onverwoestbaar" tot "inzaaien in September", maar vanaf wanneer weet je nu eigenlijk of het echt dood is en je beter nieuw gras zaait? Soms denk ik ook om gewoon te wachten tot volgend voorjaar en de tuin zijn rust te gaan na deze uitzonderlijke zomer?

Wat denken jullie?

Mvg
Tim
dinsdag 28 augustus 2018 - 15:00
minouke

Minouke

Ik wacht tot september, dan ga ik verticuteren en terug inzaaien.
dinsdag 28 augustus 2018 - 16:12
Dunya

Dunya

Er blijven altijd kale plekken. Het is een fabeltje dat gras onverwoestbaar is. Na 2 droge zomers heb ik toch een andere ervaring.
woensdag 29 augustus 2018 - 08:42
minouke

Minouke

Hier lijkt het gazon zich goed te herstellen, de kale plekken worden met de dag kleiner. De regen van de laatste dagen was echt nodig
donderdag 30 augustus 2018 - 09:11
TimGoossens1

TimGoossens1

ik heb de rosse plekken in mijn gras uitgeharkt/geverticuteerd en was van plan om morgen opnieuw in te zaaien (herstelgazon+klein laag compost). Ik heb alleen schrik dat het nu 2-3 mogelijks regent en dan opnieuw droog/warm wordt en dat de graskiemen droogvallen. Wat zouden jullie doen? Zaaien of nog even wachten?
dinsdag 4 september 2018 - 14:48
Heike

Heike

Ik zou wachten met zaaien... en de natuur zijn gang laten gaan. Dan komen er op die kale plekken vanzelf viooltjes, duizendblad, boterbloemetjes, madeliefjes, paardebloemen,...
woensdag 19 september 2018 - 22:39
Patrikc

Patrikc

Dan komen er op die kale plekken vanzelf...

woensdag 19 september 2018 - 22:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon