menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboe - Fargesia robusta - Nog te redden?

SEC

SEC

Afgelopen weekend zijn we teruggekomen van vakantie en bij een eerste blik in de tuin was onze bamboe veranderd van een volle groene struik naar een geel stilleven. De blaadjes voelen erg droog.

Iemand enig idee waar dit door kan komen, is dit het resultaat van uitdroging? Er is vier weken lang geen extra water bij gegeven. Daarvoor af en toe nog wel water gegeven.

Toch wel merkwaardig voor een plant die we inmiddels al 10 jaar hebben en redelijk vaak 'mishandeld' hebben.

Graag zouden we hem toch willen behouden, is hier nog iets aan te doen? Of moeten we de hoop opgeven en gaan uitgraven?

Bij voorbaat dank!

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 20 augustus 2018 - 12:16
pplakke

Pplakke

Ik heb fargesia rufa en fargesia denudata xian1 mijne staan in volle grond. Beiden zien er zo uit behalve de stukken die in de schaduw staan. Ik vermoed dus dat dit eerder een reactie is op de hete zon. En de plant probeert door zijn bad af te stoten te zorgen dat hij minder verdampt. Als ik een stengel in twee doe lijkt hij nog groen van binnen . Ik vermoed dus dat er nog herstel mogelijk is maar hoe dan ook goed is dit niet . Nu valt in elk geval het verschil op tussen fargesia en phyllostachys want mijn phyllostachys bissetii is niets aan te zien.
maandag 20 augustus 2018 - 14:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon