menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spint, spint, spint

Ga naar meest recente reactie

davea1980

Davea1980

Goedendag

Heb alle middelen geprobeerd tegen spint. Luxan zooi en nog een ander soort.
In een van de twee zat zelfs koolzaadolie als bestanddeel. Dat achter blijft en de bladmondjes afsluit. Eenmaal in de zon kan het blad niet meer ademen en vergeelt. Snap niet dat die contact middeltjes verkocht worden. Bij een beetje plant, spuit je zo een liter weg en een week later kan je dat herhalen voor de eitjes. En dan moet je er ook niet nogeens een paar missen ( wat best mogelijk is bij extreem veel blad), want dan kan je weer opnieuw beginnen. Leuk voor de handel, dat dan weer wel

Is er ergens in België nog masai te krijgen? Een systemisch en serieus middel? Al die contact middeltjes werken onmogelijk bij planten met honderden bladeren. Zijn er anders andere systemische middelen of is dit waar we het anno 2018, mee moeten doen?

Het is voor binnen gebruik, voor mn tropische planten.
woensdag 15 augustus 2018 - 15:54
Dany

Dany

Ik heb nog Acariens staan van Bayer maar weet niet of je het nu nog kan kopen.
zie ook link hieronder
edepot.wur.nl/163327
woensdag 15 augustus 2018 - 17:37
davea1980

Tekst aangepast

Davea1980

Dank. Ik ga daar is naar op zoek
Helaas geen resultaat. Heb je het al lang geleden gekocht?

Het lijkt erop dat we ons aan spint moeten over geven
woensdag 15 augustus 2018 - 19:32
Dany

Dany

Ja ik denk ts. de 5 en 10 jaar
woensdag 15 augustus 2018 - 20:23
davea1980

Tekst aangepast

Davea1980

Zo, geen vervaldatum gelukkig
Zuinig op zijn.

De meeste moeten het doen met een soort homeopathische troep onder de bestrijdings middelen. Echt een lachertje.

Moest voorheen ook al mijn systemische fungicide zoals Banrot, al uit Amerika halen. Er is op dat gebied ook al geen mogelijkheid om je te weren tegen div. Soorten schimmels.

Ga ook op dit gebied iets halen uit Amerika. Die troep die we hier kennen is echt ongelooflijk.
De middelen die we hier kunnen krijgen zit koolzaadolie in. Staat bij mij op het aanrecht. Blijft natuurlijk achter op ieder blad en sluit de bladmondjes af en krijg je er niet meer af.

Heb er ooit eens een paar bananenbomen en heliconias mee behandelt. Uit de zon gehaald, ingespoten, laten drogen uiteraard en weer terug gezet. Alle bladeren begonnen tegelijk, langzaam te vergelen.(ondanks afwezigheid van plagen).

Bladeren konden duidelijk niet meer ademen oid. Weg collectie. Het was dus kiezen. Planten laten sterven aan Spint, of door de bestrijdingsmiddelen. Ok ok... De spint was wel dood.

Wat mis ik Masai.

Hahaha
maandag 20 augustus 2018 - 16:51
Dany

Dany

Anders kan je hier ook eens vragen wat ze verkopen tegen spint
https://imschoot.be/producten-diensten/teler/plantenbeschermingsmiddelen/acariciden
maandag 20 augustus 2018 - 17:04
davea1980

Davea1980

Heb ze gelijk gemaild
Bedankt
maandag 20 augustus 2018 - 17:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon