Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn grasmaaier van 2 jaar oud draait niet goed. Ondertussen heb ik al een nieuwe carburator en sproeier + bougie erop gezet. Ze start goed, als deze warm is, na 5 à 10 min draaien begint hij te spetteren, de motor valt niet uit maar hij krijgt precies ni genoeg benzine. Kan iemand mij hiermee helpen?
Hoe oud is de benzine die je er in doet? Als de benzine reeds lang in een jerrycan zit vb. van voor de winter verliest hij zijn kracht en start de motor heel moeilijk.
Benzine in het reservoir altijd helemaal opgebruiken vooraleer de grasmaaier op te bergen voor de winter. Gekochte benzine nooit langer dan 2 jaar bewaren en als het aan de pomp gekochte is helemaal niet bewaren.
Gebruik je wel de voorgeschreven benzine want benzine aan de pomp is af te raden voor de nieuwe maaiers.
Een andere mogelijkheid: Afstelling van de carburator nog niet helemaal OK.
Sommige carburatoren hebben een regelvijs zitten die je een beetje kan bijstellen.
Een motor kan onregelmatig draaien door zowel een tekort aan brandstof als een teveel.
Wat voor een B&S motor is het? Eén met een choke of één met een blaasbalgje dat je moet gebruiken bij het starten.
Als het er één is met een blaasbalgje en als je de motor goed kan starten, dan zal het inderdaad eerder een tekort aan brandstof zijn dat het probleem veroorzaakt.
Laat hem eens lopen zonder dop op de brandstoftank. Het kan zijn dat de ontluchting van de tank niet goed verloopt. Dan krijgt de motor na enkele minuten draaien door de onderdruk in de tank te weinig brandstof.
Als het er één is met een choke ga dan na of de choke na het starten uitschakelt.
koud start mijn castegarden zitmaaier onmiddellijk ,na een beetje gereden ( warm ) dus start hij moeilijk met wachten tot hij koud is en start opnieuw wat kan hier de oorzaak van zijn , het is een ßrigg Staton motor ,volgens de tuincenter in herstelling versleten motor ? andere zeggen bobijn ? Wie kan mij helpen ?
Om te beginnen: blauwe rook wat wijst op oliedoorlek langs óf uitgesleten klepsteelgeleiders óf versleten zuigerveren. Ondervind je ook als veel olieverbruik. Heb je bij koudstart even wat blauwe rook, dat is geen probleem, maar dat moet snel stoppen, het mag niet blijven duren.
Een kloppend motorlawaai in de motor als je de motor belast, wat wijst op uitgelopen lagers van óf de krukas óf de drijfstang.
Een motor die koud goed start en na een tijdje begint te haperen, dat wijst niet op een versleten motor. Dat is een ander probleem.
Die bobijn mag je ook al vergeten. Dan zou je bij koudstart al het probleem hebben.
Loopt de motor, eenmaal warm, volledig normaal of begint die na een tijdje onregelmatig te lopen met uitstoot van wat zwartige rook?