menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaier briggs & stratton motor

Ga naar meest recente reactie

mika

Mika

hallo,

Mijn grasmaaier van 2 jaar oud draait niet goed. Ondertussen heb ik al een nieuwe carburator en sproeier + bougie erop gezet. Ze start goed, als deze warm is, na 5 à 10 min draaien begint hij te spetteren, de motor valt niet uit maar hij krijgt precies ni genoeg benzine. Kan iemand mij hiermee helpen?
maandag 30 april 2018 - 16:34
Dany

Dany

Hoe oud is de benzine die je er in doet? Als de benzine reeds lang in een jerrycan zit vb. van voor de winter verliest hij zijn kracht en start de motor heel moeilijk.
maandag 30 april 2018 - 19:54
Dunya

Dunya

Benzine in het reservoir altijd helemaal opgebruiken vooraleer de grasmaaier op te bergen voor de winter. Gekochte benzine nooit langer dan 2 jaar bewaren en als het aan de pomp gekochte is helemaal niet bewaren.
Gebruik je wel de voorgeschreven benzine want benzine aan de pomp is af te raden voor de nieuwe maaiers.
dinsdag 1 mei 2018 - 08:45
mika

Mika

Beste, benzine is nieuw, carburator ook
dinsdag 1 mei 2018 - 10:00
Dunya

Dunya

Filter?
woensdag 2 mei 2018 - 08:37
baloe

Baloe

Een andere mogelijkheid: Afstelling van de carburator nog niet helemaal OK.
Sommige carburatoren hebben een regelvijs zitten die je een beetje kan bijstellen.
donderdag 10 mei 2018 - 22:02
PeterC

PeterC

Een motor kan onregelmatig draaien door zowel een tekort aan brandstof als een teveel.
Wat voor een B&S motor is het? Eén met een choke of één met een blaasbalgje dat je moet gebruiken bij het starten.
Als het er één is met een blaasbalgje en als je de motor goed kan starten, dan zal het inderdaad eerder een tekort aan brandstof zijn dat het probleem veroorzaakt.
Laat hem eens lopen zonder dop op de brandstoftank. Het kan zijn dat de ontluchting van de tank niet goed verloopt. Dan krijgt de motor na enkele minuten draaien door de onderdruk in de tank te weinig brandstof.
Als het er één is met een choke ga dan na of de choke na het starten uitschakelt.
zondag 27 mei 2018 - 22:08
hermanpeet11

Hermanpeet11

koud start mijn castegarden zitmaaier onmiddellijk ,na een beetje gereden ( warm ) dus start hij moeilijk met wachten tot hij koud is en start opnieuw wat kan hier de oorzaak van zijn , het is een ßrigg Staton motor ,volgens de tuincenter in herstelling versleten motor ? andere zeggen bobijn ? Wie kan mij helpen ?
maandag 28 september 2020 - 10:52
PeterC

PeterC

Een versleten motor, hoe herken je die?

Om te beginnen: blauwe rook wat wijst op oliedoorlek langs óf uitgesleten klepsteelgeleiders óf versleten zuigerveren. Ondervind je ook als veel olieverbruik. Heb je bij koudstart even wat blauwe rook, dat is geen probleem, maar dat moet snel stoppen, het mag niet blijven duren.

Een kloppend motorlawaai in de motor als je de motor belast, wat wijst op uitgelopen lagers van óf de krukas óf de drijfstang.

Een motor die koud goed start en na een tijdje begint te haperen, dat wijst niet op een versleten motor. Dat is een ander probleem.

Die bobijn mag je ook al vergeten. Dan zou je bij koudstart al het probleem hebben.

Loopt de motor, eenmaal warm, volledig normaal of begint die na een tijdje onregelmatig te lopen met uitstoot van wat zwartige rook?

maandag 28 september 2020 - 19:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon