menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Border vergroten, wat voor soort grond>

Ga naar meest recente reactie

Jamal

Jamal

Momenteel ben in de overweging om de border te verbreden. Ik zal eerst een stukje gazon eruit moeten scheppen. Wie kan me vertellen wat voor soort grond ik kan gebruiken om de border mee op te vullen?

zondag 19 maart 2017 - 22:23
Jamal

Tekst aangepast

Jamal

dit is de border
zondag 19 maart 2017 - 22:25
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Strookje gazon netjes spitten en gewoon de aanwezige grond gebruiken. Simpel toch.
zondag 19 maart 2017 - 22:30
deHaan

DeHaan

Ik doe het net als Patrick
maandag 20 maart 2017 - 08:43
Polplastron

Polplastron

Hier ook. Eventueel kan je graszoden ook een tijd ondersteboven laten liggen zodat het zand opdroogt; na een weekje of zo (bij gunstig weer) kan je het zand er dan bijna volledig afschudden en is grond aanvoeren niet nodig. De graszoden zelf kan je in fijne stukjes uiteentrekken en op de compost gooien (werkt goed ondanks de weerstand van sommigen hiertegen!)

Groeten,

Pol
maandag 20 maart 2017 - 09:35
Jamal

Jamal

Bedankt voor jullie reacties. Loont het dan om tijdens het omspitten compost en of potgrond te gebruiken? Moet ik trouwens niet bang zijn dat er dan gras er doorheen komt als het eenmaal is gespit?

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 20 maart 2017 - 21:39
jdcoster

Jdcoster

Spitten is een handigheidje. Als je goed spit komt dat soort gras niet meer boven. Zorg dat de zoden die je in een eerste beweging af steekt, onderaan en omgekeerd liggen en gooi de volgende steek erop. Werk zeer zorgvuldig. Compost tussen de grove kluiten harken is zeker een meerwaarde.
maandag 20 maart 2017 - 22:11
Jamal

Jamal

Bedankt weer Het is gelukkig maar een klein stukje wat omgespit moet worden, 3.6 meter lang en 0.3 meter breed. Maar zorgvuldigheid is niet een van mijn sterkste eigenschappen, ik zal er op letter...is een schep de beste tool om dit te doen, of is een ander soort gereedschap beter?
maandag 20 maart 2017 - 22:54
jdcoster

Jdcoster

Als uw schep een schop is dan is dat niet het geschikte gereedschap. Je hebt een spade nodig daarvoor en ... terloops, dat verticuteren zou ik nooit meer doen. Het gras lijdt er teveel onder. Ik bemest mijn gras voldoende en hark er iedere lente wat fijn gezeefde compost in.
Ze bekom ik een dichte en zachte grasmat. Een voorwaarde is dat het geregeld gemaaid wordt natuurlijk.
maandag 20 maart 2017 - 23:03
Jamal

Jamal

Bedankt voor jouw advies. Dat verticuteren ga ik dus ook niet meer zo snel doen.
dinsdag 21 maart 2017 - 22:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon