menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voortuin aanleggen

Ga naar meest recente reactie

Smurffie

Smurffie

Ha tuinvrienden,

Volgend jaar willen wij een nieuwe voortuin aanleggen en hoewel ik eerder altijd zei; Asfalteren de boel zodat je er geen werk aan hebt, vind ik het sinds dat ik aan het experimenteren ben geslagen in de achtertuin toch wel ontzettend leuk om te doen. En het resultaat als je er aandacht aan besteedt kan zo mooi zijn!
De meeste voortuinen in de buurt bij ons zijn verwaarloosd of strak modern (lees; grijze bestrating met twee of vier bakken/borders van dezelfde kleur met blauw gras of Annabellen/Hortensia's.) Kan heel mooi zijn natuurlijk maar ik ben niet van het recht toe recht aan.
Onze voortuin is ongeveer 6m breed, 5m diep. (rijtjeshuis/tussenwoning) De voortuin is op het westen ongeveer dus de zon komt in de zomer om een uur of 14:00 over het dak de voortuin in.
Wie heeft er hier een paar goede ideeën, tips of mening over? Ik ben een beginner qua tuinieren, geen enkele ervaring maar wie niet waagt....
Eén ding...ik wil geen taxus, buxus of iets in die geest...
Verder alle tips, tricks en ideeën van harte welkom, ook in combi met bestrating/pad naar de voordeur
zondag 24 juli 2016 - 17:05
jdcoster

Jdcoster

Gisteren gezien:

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 24 juli 2016 - 18:19
Smurffie

Smurffie

Het huis alleen is al mooi, de tuin vind ik wat..wild?
Hoogteverschil in de tuin vind ik ook geweldig, is het haalbaar om te creeëren
en hoe zou je dat het beste kunnen doen?
Hier een foto van een prachtig pad met bodembedekkers erlangs

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 24 juli 2016 - 19:11
leerling

Leerling

@Smurffie
N.a.v. je foto.
Even zeggen dat ik kiezel haat. De vorige eigenaars hebben hier kiezelpaadjes gelegd zonder afboording. Heel de voortuin zit onder de kiezel. Ik haat kiezel.