menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinverlichting aan nieuw terras

Jipka

Tekst aangepast

Jipka

Ik leg op 10 juli een nieuw terras aan maar we twijfelen ENORM voor onze verlichting.
Ik hoop hier op enige hulp, advies en eventueel foto's ook welkom...
Ik probeer het te verduidelijken met een foto van ons (komend) terras...

Aan de platen zelf zouden we de volledige lengte van ons terras (uitgegraven gedeelte) willen werken met een plantenboord en daar is onze eerste twijfel: hoe breed zouden we die nemen? Wij dachten aan 50 - 60 cm? Welke planten zouden jullie voorstellen om te belichten op die breedte? Wij zitten met zandgrond. Wij dachten aan soort siergras, buxusbollen,...

Wat de lampen zelf betreft...
Wij zouden gezien de ligging van ons terras enkel met lampen aan de kant van de platen willen werken.
Wij dachten aan 2 spots met grondpin om planten te belichten maar met wat en hoe zouden jullie het terras zelf belichten (zonder gevaar voor verblinding)
Zouden jullie lampen nemen op het terras zelf of eerder ook tussen de planten? Wij dachten bovenop de spots met grondpin nog een lamp of 3 voor terras zelf of teveel denken jullie? Grondspots zijn we eigenlijk een beetje vanaf gestapt...

Trouwens die prijzen voor de buitenlampen zijn duizelingwekkend hoog! Wij zagen een mooie. 337€ excl BTW aub!!! Adressen van interessante winkels via mailbox dus ook altijd welkom

M.a.w. véél vraagtekens in ons hoofd

Alvast hartelijke dank voor de (hopelijk) vele reacties!
donderdag 9 juni 2016 - 17:36
Jipka

Jipka

Volgende foto:

donderdag 9 juni 2016 - 17:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon