menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mollen en aanleg nieuwe grasmat

Ga naar meest recente reactie

Hieronymus

Hieronymus

Ik ben voornemens om een bestaande grasmat van +/- 400m2 te gaan vervangen. Ik heb echter ook een mollenprobleem. Nu ligt de huidige mat ook wat laag en kan een paar centimeter ophoging gebruiken. Nu dacht ik het als volgt aantal pakken: Doodspuiten huidige grasmat, mollengaas plaatsen en 2 á 3cm aarde eroverheen in inzaaien.

Goede oplossing of zijn er die betere ideeën hebben of het anders aangepakt hebben?
zondag 27 december 2015 - 13:54
Tuinprins

Tuinprins

Hoe groot is dat mollenprobleem?

Bij gebruik van mollengaas zie je dat er meestal graszoden worden gelegd en niet wordt ingezaaid. Als je een paar centimeter grond op het mollengaas doet en met de hand inzaait zul je meestal met een hooihark o.i.d. het graszaad moeten in werken (als het op de grond blijft leggen hebben de vogels feest!). Met slechts een paar centimeter grond op het mollengaas blijf je dan geheid met je hark aan het gaas hangen.


Gegroet, de tuinprins
zondag 27 december 2015 - 14:18
Hieronymus

Hieronymus

Het mollenprobleem is groot. Mijn tuin grenst aan een bos en heb dagelijks een aantal hopen en/of gangen in mijn gazon.

De reden dat ik voor zaaien wil kiezen omdat ik erg weg ben van een Engels siergazon en wil dus ook een speciaal mengsel bestellen. Dit is veelal niet te verkrijgen in graszoden. Om nog maar te zwijgen over het kosten verschil.
zondag 27 december 2015 - 14:46
Roeli

Roeli

Als die mollen echt zo'n probleem zijn , zou ik me nog maar eens even achter het oor krabben en bedenken dat die mollen daar , in de vrije natuur, leven. En voor één die je dood maakt komen er tien op de begrafenis . En dan zijn er altijd die de vrij gekomen plaats gaan innemen.
Dus een duur engels siergazon kan wel eens een bittere teleurstelling worden.
Maar ik wens je veel succes

groetjes Roeli
zondag 27 december 2015 - 19:35
Hieronymus

Hieronymus

Daarom mollengaas onder dat mooie grasmatje. Geen dode mollen en een prachtige mat. Win win situatie lijkt mij.
zondag 27 december 2015 - 20:04
satomi

Satomi

Al eens geprobeerd om te verticuteren met dat spul onder je grasmat? Leuk (maar niet heus!), daarna al die losse stukjes plastic
maandag 4 januari 2016 - 12:17
Hieronymus

Hieronymus

Mollengaas wordt ruim 3 tot 4 cm onder het gras geplaatst. Als je dat weet te raken dan ben je aan het ploegen en niet aan het verticuteren.... ????
dinsdag 5 januari 2016 - 15:06
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Groen beton op gieten......Efkes opschuren met wat bleekwater en 't is subiet proper ....Leve de mollenvrijheid.....Ik heb al jaren geen mollen meer in 't gazon want er is teveel "lawaai" en ze blijven dus weg."Zo simpel als pompwater" Hang enkele blikken conservepotten aan een draad , kost niks en dat "geklinklangel" dag en nacht daar houden ze niet van .

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 23 januari 2016 - 15:51
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Zo zag het er vroeger uit....



Die fotos zijn al eens eerder in een identiek forumonderdeel gepubliceerd......zoeken kost niks, alleen wat tijd....
zaterdag 23 januari 2016 - 15:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon