menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleine boompjes in de tuin?

Ga naar meest recente reactie

juliesimk

Juliesimk

Hoi!
Mijn tuin (+- 200 m²) bestaat momenteel uit voornamelijk gras (en een ruim rechthoekig terras in blauwsteen). Ik zou graag kleine boompjes willen planten langs mijn omheining (er niet tegen, maar in de buurt van) om er wat meer "structuur" in te steken .

Ik zag onlangs een foto van mooie boompjes en vroeg me af of iemand weet welke dit zijn... en of het mogelijk is om ze klein te houden.

Of heeft iemand anders nog tips voor kleine boompjes in hetzelfde genre die mooi zouden zijn? Ik wil er graag ook telkens een spotje onder zetten om 's avonds een mooi effect te bekomen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes,
Julie

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 28 oktober 2015 - 11:24
juliesimk

Juliesimk

Ps. Zo ziet mijn tuin er nu uit: een beetje saai dus

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 28 oktober 2015 - 11:35
HansR

HansR

goedenmiddag,

een mooie plant voor langs je schutting is ongetwijfeld Photinia fraseri ' Red Robin ' of ' Pink Marble '

m.v.g.
Hans.
woensdag 28 oktober 2015 - 12:42
satomi

Tekst aangepast

Satomi

De "kleine boompjes" zullen waarschijnlijk meerstammige heesters op stam zijn die dan weer in een bolvorm zijn gesnoeid. De eerste, vooraan met het groene blad, lijkt een Ilex crenata cultivar te zijn, de achterste lijkt me Ligustrum ovalifolium 'Aureum'. Het is ook heel goed mogelijk dat de stamheester met het groene blad eveneens een Ligustrumsoort is. Beide zijn te houden met snoeien.
donderdag 29 oktober 2015 - 13:53
Dunya

Dunya

Een stamroos is ook en alternatief om te planten zowel in pot als in de grond. Bloeiende rozen tot in november.
donderdag 29 oktober 2015 - 14:34
juliesimk

Juliesimk

Bedankt voor jullie reacties! Daar kom ik al heel wat mee verder...
zaterdag 31 oktober 2015 - 11:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon