menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alternatief voor Vinca Miror

Ga naar meest recente reactie

clarissk

Clarissk

Ik heb in mijn tuin centraal een partij Vinca Miror staan meer ben helemaal niet tevreden van het resultaat.
De Vinca bloeit amper en wordt overwoekert door zuring, soort klaver die samen met de planten is meegekomen van bij de kweker. Nu ben ik op zoek naar een goed alternatief, een laagblijvende bodembedekker die houd van veel zon en goed groeit in een zanderige grond. Op bijgevoegde foto zie je het probleem van de woekerende zuring.

Groeten,

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 9 september 2015 - 21:19
Marei

Marei

Cotoneaster procumbens 'Streibs Findling' is enigszins beloopbaar, bloeit met kleine witte bloemetjes en daarna rode besjes; vraagt nauwelijks onderhoud.

Leptinella potentillina, is ook een prima bodembedekker maar woekert en is in de winter minder mooi; is licht beloopbaar.

Acaena, hiervan zijn diverse soorten.

Azorella trifurcata.

Thymus praecox in diverse variëteiten, bloeit prachtig.

Ik weet niet hoe ik meer foto's tegelijk kan plaatsen, daarom nu één en straks de rest.
Maar vóór je hier iets anders plant moet je natuurlijk wel eerst van die verschrikkelijke klaver af zien te komen. WIEDEN DUS!

Groetjes, Marei.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 9 september 2015 - 21:52
Marei

Marei

Leptinella potentillina

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 9 september 2015 - 21:53
Marei

Marei

Azorella trifurcata

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 9 september 2015 - 21:59
Marei

Marei

Hier bedekt Thymus praecox de bodem vóór en achter de Lavendel

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 9 september 2015 - 22:03
Marei

Marei

Nog ééntje van de Cotoneaster procumbens 'Streibs Findling' met op de voorgrond laagblijvende Rhodo's

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 9 september 2015 - 22:10
Carib

Carib

Zo te zien heeft de klaverzuring allang zaad gevormd. Dat betekent dat de grond al vol zit en je volgend jaar veel zaailingen tegemoet kunt zien. Je zult dan wel intensief moeten wieden tussen je nieuwe aanplant want anders kom je er nooit meer vanaf.
vrijdag 11 september 2015 - 20:21
Tuinman65

Tuinman65

Klaverzuring wieden? Uittrekken lukt niet, aftrekken wel.
Ik gebruik een vork uit de keuken om ze met wortel en al uit te steken.

Leo
zondag 13 september 2015 - 23:03
Carib

Carib

Hele kleine zaailingen kun je nog wel uittrekken maar ikzelf gebruik bij wieden altijd een onkruidsteker/aspergesteker. Grotere plantjes hebben inderdaad een lange penwortel die snel opnieuw uitgroeit als je hem niet helemaal verwijdert.
maandag 14 september 2015 - 21:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon