menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verticuteren en sprinkler

Ga naar meest recente reactie

Benighted

Benighted

Aangezien ik mijn gazon in drie keer moet sproeien (telkens sproeier verzetten) ben ik aan het twijfelen voor een sprinklersysteem in te graven.

Omdat ik ook jaarlijks mijn gazon verticuteer, heb ik schrik dat mijn sproeier beschadigd gaan geraken tijdens deze actie.

Iemand hier enige ervaring me?

Alvast bedankt.
zaterdag 13 juni 2015 - 17:27
mukkes

Mukkes

Ga eens googlen naar "verzonken sprinkler" misschien is dat iets?
zondag 14 juni 2015 - 07:57
Bombycilla

Bombycilla

moet je sproeien ?
zondag 14 juni 2015 - 11:05
Benighted

Benighted

Vooraleer deze vraag hier te stellen heb ik me al zot gegoogeld met de trefwoorden sprinkler, verticuteren, inbouwsproeier, ... en eveneens het forum eens bekeken; maar heb geen antwoord gevonden. Vandaar hier de vraag om andere hun ervaringen te weten met dit eventueel probleem.

Ik wil graag een mooi donkergroen gazonnetje hebben, dus ik ben iemand die om de twee à drie regenloze dagen sproeit. Aangezien dit in totaal tussen de 4,5 en 6 uur duurt per dag (sproeier telkens verzetten) wil ik dit dus met een sprinklersysteem doen zodat dit in één keer kan gebeuren.
zondag 14 juni 2015 - 11:58
Polplastron

Polplastron

Ik wil graag een mooi donkergroen gazonnetje hebben, dus ik ben iemand die om de twee à drie regenloze dagen sproeit.

Ik hoop dat je daarvoor water uit een regenput gebruikt?!
maandag 15 juni 2015 - 08:29
Tuinman65

Tuinman65

Ik kijk ook graag op een groen gazon en als ik daarvoor leidingwater moet gebruiken dan is dat maar zo Pol.
Ik weet ook dat ik daarvoor volgend jaar veel meer ga voor moeten betalen.
Ik hoor dan mensen zeggen : dat kost toch veel geld.
Op reis gaan doe ik nooit en het geld dat ik daar mee uitspaar geef ik graag uit aan water om op een groen gazon te kijken.
Leo
maandag 15 juni 2015 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon