menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schutting Privacy en licht

cvandervelpen

Cvandervelpen

Ik heb pas een nieuwe tuin aagelegd. Ik ben er heel tevreden over maar ik zit met het volgende probleem. Achterkant is mijn tuin naar het zuiden gericht en wordt de tuin afgesloten met een draadafsluiting. Daarachter is een beek en achter de beek woont mijn buurman. Omdat mijn buurman aan de overkant van de beek een heel hoge dennenhaag staan had (4m?) ging ik ervan uit dat mijn privacy gewaarborgd werd. Niet dus want een paar weken terug heeft mijn lieve buurman een deel van die haag weggedaan waardoor een 5-tal buren die nog verder door wonen nu ook ineens mijn woonkomer kunnen binnenkijken.
Ik wil dit dus oplossen door dit dicht te maken over een 7-tal meter maar ik weet niet goed hoe. Ik zou de afsluiting kunnen dichtmaken met matten of iets dergelijks maar dat zou nog maar dit is nog niet hoog genoeg. Ik vraag mij strouwens af of dit geen probleem zal zijn voor mijn planten die tegen/voor de afsluiting staan: Een boom (davidia), Panicum virgatum 'Heavy Metal' gras, Siberische edelweiss en Stokesia laevis. Om het nog hoger te maken zou naast de mat ook een niet woekerende bamboe tegen de afsluiting willen plaatsen en die 3-3.5 meter hoog laten worden (Fargesia robusta 'Campbell'). Is dit een goed idee? Gaat die bamboe niet wedijveren met mijn boom die daar staat of kan ik beter de boom verwijderen en Bamboe in de plaats zetten? Misschien kan ik best het hele plantenbed vol bamboe zetten of enkel een meter naast de afsluiting,... Ik weet het eigenlijk niet meer zo goed maar ik zou wel graag mijn privacy terug hebben.
Zie foto voor een situatieschets. Aan de linkerkant kan je nog een stuk van de haag zien. Dit ging hij niet wegdoen want daarachter staat meneer zijn bubbelbad. De rest wat open is zou ik dus willen beschutten met een heide mat (of iets dergelijks) en bamboe ervoor.

Alvast bedankt voor de tips

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 11 mei 2015 - 11:14
zourky

Zourky

Bamboe zou ik zeker niet zetten het is niet bij te houden, ik zou de huidige draad plastiek vlechten dat heb je voor soorten afsluitingen.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 2 juni 2015 - 09:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon