menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Handmatig verticuyteren

Ga naar meest recente reactie

vinny1970

Vinny1970

Ik heb een klein gazon van 50 m2 die ik zou willen verticuteren.Omdat het maar een klein oppervlakte is zou ik eerder opteren voor handmatig verticuteren.
Gardena heeft een model zonder wieltjes en een model met wieltjes.Iemand ervaring met deze werktuigen?Het model met wieltjes lijkt mij iets comfortabeler werken maar is het resultaat even goed als die zonder wieltjes?
zaterdag 14 maart 2015 - 15:51
Tuinman65

Tuinman65

Het model zonder wieltjes ken ik. Dat heb ik heel lang geleden ook wel eens gebruikt.
Het resultaat is niet te vergelijken met machinaal ontmossen en is een zeer vermoeiend werkje. Onderschat het niet.
Met wieltjes zal het wellicht wel wat beter gaan maar daar heb ik geen ervaring mee.

Leo
zaterdag 14 maart 2015 - 22:29
Esem

Esem

Ik heb er eentje op wieltjes maar is niet te vergelijken met deze die ik nu gebruik met een benzine motor.

Ik zou je aanraden als je niet een duurdere wil aankopen de 50 vierkante meter te doen met een bladhark met stevige ijzeren spaken. Is wel vermoeiend maar zeker te doen als het niet meer is dan de 50 vierkante meter is.

Gr Eddy,




Wie zijn eigen tuintje wied,ziet het onkruid van een ander niet



vrijdag 20 maart 2015 - 22:53
vinny1970

Vinny1970

Leo en Eddy,bedankt voor jullie reactie.Ik heb ondertussen het elektrisch model van Gardena eva 1000 aangekocht.Modelletje van 190 euro in promotie voor 125 euro.
Zal in ieder geval minder zwaar werk zijn!Ik heb er redelijk veel positieve ervaringen over gelezen.Hopelijk is dat ook zo.
zaterdag 21 maart 2015 - 08:34
Esem

Esem

Plaats eens een foto van de verticuteerder en misschien ook eentje van het verticureren,zo kunnen leden zien wat het resultaat is, en eventueel ook een aankoop overwegen.

Trouwens, graag gedaan hoor.



We zijn er om mekaar te helpen niet waar!!!!!!!!


zaterdag 21 maart 2015 - 09:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon