menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pennisetum

Ga naar meest recente reactie

joris lahousse

Joris lahousse

mijn pennisetum wordt te groot in omvang. Hoe en wanneer kan ik die verkleinen
maandag 8 september 2014 - 21:04
deHaan

DeHaan

In de winter met de spa.
Rooien, in stukken steken en een stuk terugzetten.
maandag 8 september 2014 - 21:19
Tuinman65

Tuinman65

Hier wil ik toch nog wat aan toe voegen.
Liever na de winter, einde maart/begin april en dan liefst de jongste buitenste delen terug planten.
Leo
maandag 8 september 2014 - 23:03
Carib

Carib

Eens met Leo. Zeker niet in de winter scheuren, maar pas als het eerste groen verschijnt, meestal begin maart. Als je grassen scheurt als ze niet in de groei zijn, is de kans op hergroei klein. Ik heb eens een pennisetum in februari gescheurd en geen enkel stuk heeft het overleefd. Harde les, dus sindsdien scheur ik grassen uitsluitend in het voorjaar vanaf maart, dan gaat het prima.
dinsdag 9 september 2014 - 19:20
Tuinman65

Tuinman65

Ik ga geen namen noemen maar op een ander forum lees ik een ander advies
Zo zie je maar, internet is een zegen maar zo vaak tegenstrijdig en dat maakt het er voor de onwetende tuinliefhebber niet gemakkelijker op.
Het advies dat hier gegeven wordt mag niet verschillend zijn met dat op een ander forum.
Leo
woensdag 10 september 2014 - 23:37
joris lahousse

Joris lahousse

De diameter aan de grond bedraagt ca. 60 cm. Dit lijkt mij een zware klus om uit te graven en te splitten of vergis ik mij?
vrijdag 12 september 2014 - 09:00
deHaan

DeHaan

Je vergist je.
vrijdag 12 september 2014 - 09:49
vloeiende

Vloeiende

Als die pollen 60 cm diameter hebben is het volgens mij een serieus zware klus deze te rooien en te scheuren(met spade), zeker als je niet gewend bent om zoiets te doen, om hoeveel planten gaat het?
vrijdag 12 september 2014 - 21:26
Tuinman65

Tuinman65

Rooien zal wel meevallen en voor het scheuren kan je ook een bijl gebruiken.
Leo
vrijdag 12 september 2014 - 22:05
joris lahousse

Joris lahousse

het zijn 2 planten die te groot geworden zijn. ze waaieren zo breed uit dat het tuinpad niet meer begaanbaar is.
vrijdag 12 september 2014 - 22:11
vloeiende

Vloeiende

OK dat zal dan wel meevallen als je de raad volgt die u gegeven is en ik verkies ook het voorjaar om ze te scheuren, slijp alvast je spade of bijl maar aan.
zaterdag 13 september 2014 - 08:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon