Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik wil graag onze tuin heraanleggen maar heb geen idee hoe er aan te beginnen. heb ik een tuinarchitect nodig of kan ik ook zelf?
we hebben een tuin van ongeveer 50m lang en 5m breed.
wat ik vind dat er moet zijn is:
- gras voor onze hond, zodat hij goed kan rennen
- bakken ongeveerop tafel hoogte voor groenten en kruiden
- planten/bloemen die vlinders aantrekken
- verblijf voor onze schildpadden
er zou iets moeten zijn langs de zijkanten dat ervoor zorgt dat planten en gras in onze tuin blijven. we hebben namelijk buren aan beide zijde. het is moeilijk om gras af te rijden langs de zijkanten. hier en daar is gaas tussen onze tuin en de buren.
we hebben een aantal fruitbomen die ik graag zou houden.
alvast bedankt, hopelijk hebben jullie enkele tips.
Het belangrijkste in jouw geval is zorgen dat het geen lange 'gang' wordt; dat kan je dus doorbreken door aparte tuinen van te maken. De tuin indelen dus.
Moest je naar Goes (Nl) kunnen gaan daar is een tuin te bezoeken die dat mooi heeft opgelost
'Stadstuin'
Janny en Frits Duijnhouwer
Leine Kade 25
4461 AS Goes
0113 - 233812
Welke hond heb je ?
Mijn laatste hond die ik had heeft in een jaar tijd mijn gazon
helemaal omgeploegd . Hier ergens in de buurt ligt er kunstgras
waar een Duitse herder oploopt , mits een beetje zijn behoeften
opkuisen en wat afspoelen met water blijft alles netjes .
Het verkleurd niet en je hebt geen verbrande plekken van urine .
we hebben een greyhound. hij maakt ook wel eens een put, wat natuurlijk niet mag. het is nog een pup de oortjes werken nog niet altijd even goed .
kunstgras zie ik nog niet echt zitten misschien ooit als we ouder zijn
ik heb alleen een beetje bang met die tuinkamers om het overzicht te verliezen in de tuin. zo kunnen we de hond niet in het oog houden en onze toekomstige kindjes ook niet.
is het een idee om het terras als kamer te maken? hoe "sluit" ik deze het best af?
Je stelt nogal veel eisen voor een al bij al klein tuintje van 250 m².
Een rennende hond is hier naar mijn mening niet op zijn plaats, gaat echt niet samen met een mooie tuin op die kleine oppervlakte.
En daar wringt meestal het schoentje.
Die mogen poepen waar ze willen zodat je moet opletten dat je bij onderhoud er niet in trapt, of erger , er niet in pakt.
Die mogen plassen in het gras en de ene rosse plek na de andere veroorzaken.
Die mogen putten graven enz...
Leo