menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilde bloemen tuin

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Goedenavond,
Wij hebben in onze voortuin wilde bloemen en papavers gezaaid. Er zijn er wel veel uitgekomen maar ze zijn bijna allemaal redelijk slap van structuur en vallen heel gemakkelijk om, zeker bij (hevige) regen.
Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Het oogt nu wel slordig.

Alvast bedankt
zondag 6 juli 2014 - 21:31
Polplastron

Polplastron

Zou het kunnen dat het erg vruchtbare grond is? Papavers e.d. groeien goed op armere grond, op rijkere grond hebben ze nogal neiging om slungelig te groeien en slap te vallen.
maandag 7 juli 2014 - 08:25
furor

Furor

als je maait en afvoert zullen de voedingsstoffen verdwijnen. Na 2 jaar staat bij mij alles al minder hoog, en het is hier leemgrond.
maandag 7 juli 2014 - 10:09
yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag,

de bovenste grondlaag van +- 0.5 meter werd 5 jaar geleden vernieuwd. Misschien dat het daar inderdaad mee te maken heeft. Er staat aan de rand wel een meidoornhaag die ik af en toe bijmest (zoals mij aangeraden is) maar dat is enkel aan de wortels van de haag en er kan echt niet veel terechtkomen op het stuk van de wildbloemen.
maandag 7 juli 2014 - 13:00
furor

Furor

die voeding spoelt wel weg.
Waarom zou je een meidoornhaag willen bemesten als je een 'natuurlijke' tuin wil?

Teveel voedingsstoffen stimuleren ongewenste planten.
dinsdag 8 juli 2014 - 13:39
yvdv32

Yvdv32

De meidoorn wordt af en toe bemest omdat deze tegen het voetpad staat en naar onze mening eigenlijk niet zo heel veel goede grond heeft. In het begin had ie ook veel last van ongedierte.
Onder de 0.5 meter bevindt zich een dikke, geelachtige, bijna ondoorlaatbare grond. Ik weet niet welke soort het is maar ik denk niet dat dit goede grond is.
dinsdag 8 juli 2014 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon