menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bewateren opkomend gras

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo

Mijn titel zegt het zelf. Vorige week gras gezaaid. Dit begint nu hier en daar op te komen. Tot nog toe gaf ik het elke dag het zaad goed wat water, tenzij het had geregend. Maar hoe lang moet je hier nu mee blijven doorgaan? Is het nog nodig dagelijks te sproeien indien het gras goed groen staat? Welke periode zouden jullie hiervoor aannemen? Buiten het beetje regen van de laatste tijd is het wel lang droog geweest. Dit in combinatie met de redelijk zanderige grond... wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
vrijdag 25 april 2014 - 11:37
Wannus

Wannus

Waarom iedere dag sproeien , de zaadjes kunnen rotten .

vrijdag 25 april 2014 - 21:05
Roeliee

Roeliee

Ik had al in verschillende artikels gelezen dat het zaad ook absoluut niet mag droog staan... Nu de grond is nooit lange tijd echt doornat geweest. Met dat de grond zo zanderig is, was de grond gewoon vochtig niet echt nat. Dus het is niet nodig dit dagelijks te doen? Ook niet bij het droge weer dat het was? Want de grond was voordien wel echt kurkdroog...

Bedankt voor je reactie alvast!

Groetjes
Roeliee
vrijdag 25 april 2014 - 21:13
deHaan

DeHaan

Ik heb nog nooit net ingezaaid graszaag water gegeven.
vrijdag 25 april 2014 - 21:22
Roeliee

Roeliee

Zou het dan veel kwaad kunnen denken jullie? Het komt al wat op dus ik denk van niet? Zal het voor de rest wat met rust laten dan...of het moet zijn dat het heel droog is!
vrijdag 25 april 2014 - 21:34
deHaan

DeHaan

Je bent met water geven begonnen, nu moet je doorgaan.
Doe het wel met mate.
vrijdag 25 april 2014 - 22:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon