menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag over gazon

Ga naar meest recente reactie

May

May

Ik ben van plan om morgen mijn gazon te spuiten tegen onkruiden. Maar vanaf zondag gaat het regenen. Wordt het product door die regen doorgespoeld?

Graag advice.

May
vrijdag 16 maart 2007 - 13:03
hildavw

Hildavw

Meestal vind je wel advies op de verpakking van het produkt dat je gaat gebruiken.
Lees dit maar eens goed door !
vrijdag 16 maart 2007 - 13:58
Esem

Esem

May,
de regen is geen probleem het onkruid heeft dan al lang de stoffen opgenomen,maar de temperatuur speel hier wel een grote rol.
Ik denk te weten welk produkt je gaat gebruiken en dan moet de temperatuur 15°c zijn of meer alvorens het het produkt mag gebruiken.
Als de remperatuur lager is dan 15 heeft het weinig nut om het te gebruiken, want dan werken de stoffen weinig of niet.
Gr Esem,
vrijdag 16 maart 2007 - 18:26
graszoden

Graszoden

Dit ligt er natuurlijk aan wat voor soort herbicide je gebruikt. Elke herbicide stelt zijn eigen eisen aan temperatuur, luchtvochtigheid, vochtige grond, wel of juist geen regen. lees dus de verpakking. als je zegt wat de naam en/of werkzame stoffen zijn kan ik het ook voor je opzoeken.

Groetjes

Jos
zaterdag 17 maart 2007 - 17:17
May

May

Hello Jos,Hildavw en Esem,

Bedankt voor jullie snel antwoord. Bofix is de naam van dit product. Ik heb Bofix bij AVEVE gekocht. Vandaag heb ik enkel de gras gemaaien, maar gezien dat de temperatuur gaat dalen vanaf morgen volgens het weerbericht, ga ik nog een paar dagen wachten.
zaterdag 17 maart 2007 - 18:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon