menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grotendeels aangelegd... nu wachten op de groei...

Ga naar meest recente reactie

Azoz

Azoz

Beste mensen,

onze tuin is ondertussen grondig onder handen genomen...
Bekijk eens het resultaat, ik ben eens benieuwd wat jullie er van vinden

Groeten

Azoz

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 14 juni 2013 - 16:29
Azoz
vrijdag 14 juni 2013 - 16:30
Azoz

Azoz

en zo zag het er van te voren uit

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 14 juni 2013 - 16:32
Plantadvies

Plantadvies

Jammer dat de tuin niet spannend oogt. Je kunt van voor helemaal door naar achteren kijken. Een onderbreking had speelser geweest.

Plantadvies
vrijdag 14 juni 2013 - 19:51
Azoz

Azoz

Wat je zegt klopt, maar er komt nog extra hoogtebeplanting (haagje en boom) na het gazon, wat al een stuk zal afschermen en een eerste kamer zal maken. En mijn miniwijngaardje zal ook een stuk het volle zicht naar achter wegnemen. Maar dat zijn verdere plannen voor volgend jaar
vrijdag 14 juni 2013 - 20:24
Heike

Heike

Waw, wat een metamorfose! Ik vind het prachtig!
vrijdag 14 juni 2013 - 21:38
Plantadvies

Plantadvies

Ik ben benieuwd. In ieder geval veel plezier van de nieuwe tuin.

Plantadvies
vrijdag 14 juni 2013 - 23:27
jdcoster

Jdcoster

Ik mis daar nog (hoogstamfruit)bomen in. Of binnen een jaar, misschien nog een 'geboorteboom'?
zaterdag 15 juni 2013 - 10:54
Azoz

Azoz

Er werd intussen een (jonge) krulwilg geplant, en een magnolia. Misschien komt er nog een extra fruitboom bij!
zondag 16 juni 2013 - 07:35
jdcoster

Jdcoster

Mooi zo. Het komt nog helemaal goed.
zondag 16 juni 2013 - 09:47
caroline1

Caroline1

ja hoor !
dat ziet er zeker al goed uit !

nu wachten tot alles groter wordt, in bloei staat
zondag 23 juni 2013 - 23:13
Azoz

Azoz

Bedankt allemaal, ik ga hier anders geregeld eens een foto posten, zodat jullie de vorderingen wat kunnen volgen

groetjes
dinsdag 25 juni 2013 - 14:30
Azoz

Azoz

Hallo allen,

Even een fotoupdate, een jaar later, zoals beloofd
ik hoor graag jullie bedenkingen !

Groetjes Azoz

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 3 juni 2014 - 14:04
Azoz

Azoz

nog eentje

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 3 juni 2014 - 14:05
Azoz

Azoz

en nog

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 3 juni 2014 - 14:05
Azoz

Azoz

nog wat

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 3 juni 2014 - 14:06
Azoz

Azoz

en nog wat

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 3 juni 2014 - 14:06
Azoz

Azoz

en eens van op het gras

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 3 juni 2014 - 14:07
wilma*15

Wilma*15

Het ziet er echt heel mooi uit.
Nu volop ervan genieten.

Groetjes
woensdag 4 juni 2014 - 23:59
Azoz

Azoz

Dank je Wilma! Het blijft 'work in progress'.
grtjs azoz
donderdag 5 juni 2014 - 20:10
Polplastron

Polplastron

Een mooie cottagetuin in de oorspronkelijke zin van het woord. Wel jammer van die plastic serre en dat lelijke hek. Misschien in de toekomst investeren in mooie modelletjes .... (Work in progress ....)

Ik hoop dat je nog eens een foto post als je bakken goed volgroeid zijn en hoop dat je hier en daar ook een bloemetje tussen de groenten voorziet; lekker ecologisch!

Groeten,

Pol
donderdag 5 juni 2014 - 20:34
Azoz

Azoz

Pol,

bedankt voor de complimenten.

Als je met dat 'lelijke hek' de groene draadhekkens met windzeil bedoelt, dan moet ik toegeven dat ik dat ook niet het mooiste vind. Helaas is dit van de buurman en mag ik daar niet aankomen, noch laten begroeien... ik ben ruime tijd aan het denken wat ik daarmee zou kunn aanvangen, maar ben tot nu nog niet op geniale idee
zaterdag 7 juni 2014 - 10:21
jdcoster

Jdcoster

Aan de schaduw van de gieter te zien op de foto, vermoed ik dat die kant met de schaduwdoek, de zonnekant is.
Dan zijn de mogelijkheden weer heel groot zoals bijvoorbeeld paaltjes plaatsen op 20 cm afstand ervan en een vijftal draden horizontaal spannen. Daarlangs leid je druiven, braambessen, loganbessen, Japanse wijnbessen, klimrozen, Clematissen, leiperen, perziken, pompoenen en ... wat je maar kan verzinnen dat zich een beetje laat aanbinden. Vers- en diepvriesfruit gegarandeerd dus voor een heel jaar.
Het wijngaardje dan eventueel verplaatsen ...?
De buur zal daar niet kunnen tegen zijn want hij kan daar, mits een regelmatig onderhoud van de planten, geen last van hebben.
Ik twijfel zelfs niet aan dat onderhoud als ik uw realisatie bekijk
zaterdag 7 juni 2014 - 15:51
Azoz

Azoz

Jdcoster,

bedankt voor e bericht en de mooie suggesties. Ik denk dat er wel enkele haalbare zaken tussen staan. Enkel, de zonnekant is het niet echt. De foto's zijn gemaat in de late namiddag, de tuin is zuidwest gericht. Zon bereikt pas de rand vanaf ergens na de middag. Daardoor vallen enkele van je suggesties waarschijnlijk wat moeilijker uit? Leiperzik, klinkt interessant, maar nog nooit van gehoord...

Groeten

azoz
maandag 9 juni 2014 - 09:51
sugar

Sugar

Zodra daar enkele uren zon op die hoek vallen, kan je daar perfect bramen of braambozen laten groeien. Een perzik, pruim, abrikoos,... heeft toch redelijk wat zon nodig, maar als het in de zon staat van 's middags tot 's avonds laat, is dat ook mogelijk.
maandag 9 juni 2014 - 09:59
Azoz

Azoz

Alvast bedankt voor de suggesties, idee
woensdag 11 juni 2014 - 10:19
jdcoster

Jdcoster

Leiperziken, leiperen ... zijn gewone laagstammetjes waarvan men de takken mooi leidt in
woensdag 11 juni 2014 - 13:29
hillie

Hillie

zo,daar is hard gewerkt,je ziet hem steeds mooier worden
woensdag 11 juni 2014 - 14:13
Azoz

Azoz

Jdcoster,

Ik weet uiteraard wel wat leifruit is, maar wist niet dat dat ook met perzik gedaan werd. Ik ging ervan uit dat dat vooral met appels en peren werd gedaan...
Kiwibes heb ik ook reeds staan (achteraan de tuin in de kippenren), en wetende dat een volwassen plant ettelijke kilootjes kiwibessen kan leveren, denk ik voldoende te hebben met de 2 planten die er al staan

Hillie,

al ettelijke uurtjes in gegaan inderdaad, maar met zeer veel voldoening van het werk ! Thx !

groeten

Azoz
woensdag 11 juni 2014 - 14:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon