menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmatten leggen

kevinw

Kevinw

Dag allemaal,

Ik ben van plan om grasmatten te leggen en ben daarvoor mijn tuin aan het voorbereiden.

Alles is nu zo goed als gedaan en het veld waarop de matten komen ligt redelijk recht.

Ik heb echter het volgende probleem.
Ik maar een kleine stadstuin en heb nog wat zwarte grond nodig om deze verder te egaliseren.
Maar aangezien ik geen aanhangwagen heb kan ik dit niet zelf ergens gaan ophalen en leveringen zijn meestal pas vanaf 1 kuub.

Dus dacht ik er over na om de kleine putten die er nog zijn op te vullen met potgrond.
Potgrond uitstrooien, gelijk trekken met een lange lat en dan aanrollen.

Nu is mijn vraag of dit wel goed is, gaat potgrond na een tijd niet verder zakken zodat ik nadien met putten zit in mijn gras?
maandag 3 juni 2013 - 11:35
Plantadvies

Plantadvies

Potgrond is een verzamelnaam voor diverse soorten grond met elk hun eigen samenstelling en specifieke structuur, speciaal voor planten in potten en bloembakken. Potgrond is licht van gewicht, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de zwaardere donkere tuinaarde. Water geven tijdens de aanvulling en het zal niet meer verder zakken. Succes.

Plantadvies
maandag 3 juni 2013 - 21:35
Tuinman65

Tuinman65

Meng die potgrond met de bestaande grond rondom goed en dan zal je geen verzakkingen krijgen.

Leo
maandag 3 juni 2013 - 23:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon