menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plekken in gazon met wild gras peemgras

clarissk

Clarissk

Is het verwijderen van wild gras echt de enige oplossing om ervan verlost te zijn.
Ik heb verschillende plekken met peemgras in m'n gazon die duidelijk opvallen ten opzichte van de rest van het gazon. Gras is dikker en groiet ook sneller. Na het verwijderen moet er terug ingezaaid worden natuurlijk. Hoe doe je dat het best ?
Gewoon verse aarde erin of beter verrijkte grond (vb stekgrond) en daarna gewoon inzaaien of is het gebruik van herstelgazon beter ? Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Patch Magic herstelgazon van Evergreen (is een nieuw produkt op de markt). Alle advies hieromtrent is welkom. Alvast bedankt,
K.CLARISSE
donderdag 9 mei 2013 - 17:59
Rowie

Rowie

Helaas is er geen andere oplossing dan het peemgras/kweekgras steeds weg te steken met een (aardappelschil)mesje. Vanwege de ondergrondse uitlopers is dat een hardnekkig karweitje. Bij mij zijn het telkens kleine uitlopers en binnen twee weken heeft het omringende gras het kalere plekje al weer overgroeid. Gaat het om grote pollen dan is bijzaaien wellicht nodig. Gewone tuinaarde met wat organische mest is toerijkend, zelf gebruik ik gecoat graszaad (vogels). Patch Magic van Evergreen lijkt me een handige gebruiksklare oplossing, maar is dan ook 5x zo duur als eerstgenoemde aanpak. Succes.
vrijdag 10 mei 2013 - 12:04
Karo

Karo

Beste

Peem- of kweekgras zijn al jaren een probleem in m'n gazon. Maar sinds kort heb ik de Round Up gel ondekt en voor de eerste maal geprobeerd. Nu is dit wel een geduldig werk, maar kan u nu al meegeven, het werkt! Natuurlijk is het wel zo, dat ze van de 1e keer niet allemaal en volledig ingestreken zijn. En zal een 2e en missschien een derde keer nodig zijn. Ze verminderen al heel sterk na een eerste maal en de 2e en 3e keer zal het er alleen makkelijker op worden!
Ben/was aangenaam verrast van het resultaat!!



Karo
zondag 26 mei 2013 - 14:08
kriske10

Kriske10

kweekgras wegsteken kan inderdaad misschien wel lukken maar het probleem zijn de ondergrondse uitlopers het kleinste stukje dat je in de grond laat zitten groeit opnieuw uit en als je niet oppast maak je het probleem alleen maar erger
maandag 27 mei 2013 - 10:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon