menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembak-ophangsysteem voor te smalle vensterbank

Ga naar meest recente reactie

brussel

Brussel

Ik zou graag mijn gevel opfrissen met bloembakken, maar de vensterbank is te smal om er eentje op te zetten. Ik zocht al ophangsystemen, maar vond er enkel met "haken" die je ergens kan aanhaken en daarin zet je dan de bloembak. Dat zoek ik dus niet, want er is niets om "achter te haken". Ik zoek dus een degelijk en mooi systeem dat in de winter gewoon blijft hangen, zonder bloembak in. Een systeem dus dat in de gevel geboord wordt. Met een dergelijk systeem zou de bloembak dus eigenlijk onder de vensterbank komen te hangen. Wie kent zoiets? Alvast bedankt!
donderdag 9 mei 2013 - 16:28
minouke

Minouke

je hebt zo van die metalen 'mandjes' waar de bloembak in past.
Ze worden in de muur bevestigd met haken.
donderdag 9 mei 2013 - 19:00
brussel

Brussel

Zo n metalen bakjes vond ik ook al, maar die zijn nogal opvallend wanneer er in de winter geen bloembak in zit. Als alternatief vond ik ook al gewone metalen ophanghaken, maar die zijn ook nogal lelijk wanneer je deze laat hangen zonder bloembak n...Deze vind je in quasi elke doe het zelf zaak, maar zijn ook niet zo mooi zonder bloembak...
donderdag 9 mei 2013 - 22:51
Rowie

Rowie

En de bakken in de winter laten hangen met een "winterbeplanting" van bv viooltjes, gaultheria, een enkel conifeertje, kleine skimmia, heide, bolletjes e.d.?
vrijdag 10 mei 2013 - 09:53
brussel

Brussel

Zou ideaal zijn maar ik heb niet zo n groene vingers en zou al fier op mezelf zijn moest ik s zomers iets deftigs van de bloembakken kunnen maken. De kans is bovendienl ook zeer groot dat die winterbeplanting de zomer op een ander plekje niet overleeft als ik t moet overplanten...
vrijdag 10 mei 2013 - 20:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon