menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen geplant gezaaid

ClintCambier1988

ClintCambier1988

Ik heb even gezocht op het forum maar vind niet direct een antwoord op mijn vraag.

We hebben vandaag onze siertuin ontdaan van het onkruid en hebben daarna nieuwe plantenbollen geplant + op een andere stukje zaadjes gezaaid.

Wij hebben deze een klein beetje water gegeven achteraf en ik ben van plan om er boomschors over te leggen tegen het onkruid.

Hebben jullie tips ivm:

- hoeveel / hoe vaak water geven
- waar op letten bij het planten van bollen, zaaien van zaadjes
- boomschors, al dan niet een goeie optie tegen het onkruid? Ik heb eerder boomschors tussen onze haag gelegd en dat lijkt goed te werken

Alvast bedankt voor jullie tijd.
woensdag 1 mei 2013 - 20:30
Plantadvies

Plantadvies

Bij droog weer twee keer op een dag water geven. Niet te laat op de middag i.v.m vorstgevaar en te nat de nacht in laten gaan. Dit geeft kans op schimmel. Het is ook een beetje op gevoel.

Het planten van bollen doet u door de etiket goed te lezen. Welke standplaats, grondsoort en hoe diep te planten. Hoe diep is meestal twee keer de dikte van de bol.

Het zaaien van zaden ligt aan de zaden. Zijn het dikke harde zaden, dan dienen die een nacht geweekt te worden of gevijlt te worden. Sommige zaden hebben een laagje aarde over zich heen nodig en sommige drukt u aan op de bodem. Het ligt er dus aan welke zaden u heeft. Tevens is het makkelijk als u rijtjes zaait of in potjes met een naamkaartje erbij.

Boomschors werkt prima tegen onkruid.

Plantadvies
woensdag 1 mei 2013 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon