menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Handmatig verticuteren verticuteerhark verticuteerrol of gewoon bladhark

Ga naar meest recente reactie

detuinkabouter

Detuinkabouter

Beste tuinvrienden,

Ik heb hier en daar mos in mijn gazon. Het is nog niet echt dramatisch. Daarom ben ik van plan enkel op die plaatsen handmatig te verticuteren.
Wie heeft er ervaring met handmatig verticuteren?
Koop ik best een verticuteerhark ( http://www.multitools.be/webshop/wolf-verticuteerhark-met-pendelende-messen-ugm3
of een verticuteerrol(ler) http://www.bol.com/nl/p/verticuteerroller-multistar/9200000010829800/
of is dat allemaal het zoekwerk niet waard, en zijn er die het gewoon met de hark/baldhark doen?

Graag jullie meningen,

De tuinkabouter
donderdag 18 april 2013 - 22:07
Rowie

Rowie

Het gehele gazon verticuteren en dan bemesten is een goede opfrisbeurt en beter dan alleen de 'slechte"plekken behandelen. Met alleen een grashark bereik je niets en met een gewone hark is het werk zwaar en eveneens niet toerijkend. Voor verder gereedschap is het formaat van het gazon belangrijk, een verticuteerhark snijdt met messen de grond open, hetzelfde apparaat op wielen maakt het werk al een stuk lichter; voor echt grote gazons zijn er ook elektrische verticuteerders/beluchters te koop
donderdag 18 april 2013 - 23:13
minouke

Minouke

Een elektrische is erg gemakkelijk, een beetje te vergelijken met een electrische grasmaaier.
Ik heb
vrijdag 19 april 2013 - 08:29
jozefleon

Jozefleon

Ik heb recent bij Lidl een manuele verticuteerder gekocht.
Maar moet ik daar nu mee rondlopen al duwend of moet ik het apparaat naar mij toetrekken ?

Als ik duw is dat zeer licht en snel, maar ik zie niets veranderen.

Als ik trek, wat heel zwaar is, heb ik iedere keer behoorlijk veel mos mee, maar beschadig ik ook op vele plaatsen het gazon .... Mischien zal het beteren nu de grond natter is ..

dank op voorhand voor elke reactie.
zaterdag 22 maart 2014 - 10:42
Nils

Nils

Je moet deze naar je toe trekken. Het is inderdaad tamelijk zwaar, daarom wordt dit meestal voor kleinere gazons gebruikt.
zaterdag 22 maart 2014 - 13:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon