menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaier problemen

lewiever

Lewiever

Hallo, ik heb een grasmaaier merk TALON 5,5. Na de winter wilde de motor niet meer starten. Na enkele malen aan de startkoord getrokken te hebben rook ik een benzine geur. ik heb de ontstekingskaars verwijderd en getest deze vonkte wanneer ze op de motor lag. Bij montage ging de motor niet lopen en rook ik steeds de benzine geur. Ik heb een nieuwe ontstekingskaars gehaald en deze gemonteerd. De motor liep nog steeds niet. Heb het kleppendeksel verwijderd om de klepspeling na te kijken en te zien of er geen klep vast zat. Bij het draaien met het vliegwiel merkte ik dat de uitlaatklep bij de compressieslag even open ging. Ik vond dit vreemd en na een buur ook een mechanieker over dit probleem gesproken te hebben dachten we dat er ergens een braam of iets anders op de nokken as zou zitten. Heb de motor gedemonteerd en op de nokkenas zit er waar de bediening van de uitlaat klep zit een klein metalen verhoogje dat verbonden is met een soort nok die aan de onderkant van de nokkenas zit. Deze nok word op zijn plaats gehouden door een tweede soort nokje dat ook aan de onderkant zit en met een veertje tegen de eerste nok duwt. Sorry voor de lange uitleg maar ik heb hieromtrent enkele vragen. Waarvoor dient dit nokje, moet het niet ingeklapt zitten i p v uitgeklapt, en waar kan ik onderdelen voor deze motor vinden als ik het nokkenas geval in orde krijg.
Hopend op een reactie met vriendelijke broeten.
Louis
zondag 7 april 2013 - 20:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon