menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus boomschors of siergrind

Ga naar meest recente reactie

gumbler

Gumbler

Hallo

Ik ben nieuw hier. Ik zou graag een buxushaag planten in mijn voortuin. De buxushaag zou gepland worden in een vierkant maar ik weet niet wat in de binnenkant zou doen boomschors of siergrind, het is de bedoeling dat er in de binnenkant nog 5 buxus bollen worden gepland. Graag jullie mening aub.
vrijdag 29 maart 2013 - 18:52
marcote

Marcote

Siergrind of boomschors maakt niet uit alleen vergeet er geen worteldoek onder te doen .Boomschors vinden de vogels ook leuk!!
vrijdag 29 maart 2013 - 20:05
gumbler

Gumbler

Ik las iets over schimmels bij boomschors, wat is daarvan aan?
vrijdag 29 maart 2013 - 21:38
marcote

Marcote

Mijn paden in de tuin zijn merendeels boomschors en een derde siergrind last van schimmel bij de boomschors nooit gehad alleen boomschors verteerd waardoor je het elk jaar moet bijvullen!

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 29 maart 2013 - 22:18
gumbler

Gumbler

Mooie tuin heb je, echt een moeilijke keuze. Vraag mij wel af mag de boomschors tegen de buxus liggen of liever beetje afstand? Het is hier kleigrond, is dit goed of slecht voor de boomschors ? Aan al mijn vragen weet je dat ik nog een leek ben hierin.
vrijdag 29 maart 2013 - 22:29
marcote

Marcote

Ik zou de boomschors er gewoon omheen strooien hou er alleen wel rekening mee dat buxus houd van kalkminnende grond!!Voor het geval je nog geen keuze kunt maken tussen schors of grind een foto van pad met grind.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 30 maart 2013 - 07:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon