menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Offerte gazon aanleggen

Ga naar meest recente reactie

svanma

Svanma

Heb een offerte gekregen voor gazonaanleg

Omschrijving werkzaamheden : 400m
dinsdag 12 maart 2013 - 19:27
Bombycilla

Bombycilla

Invoer compost=max 2kuub
Frezen = 1/2 uur
Aanrollen =1/2 uur
Egaliseren =1/2uur
Inzaaien =1/2uur
lijkt me aardig aan de prijs voor 2 uur werk
woensdag 13 maart 2013 - 08:54
Polplastron

Polplastron

Vraag gewoon op een aantal verschillende plekken een offerte. Vergelijk wat ze doen en kies wat jou prijs-kwaliteit het beste lijkt.

Groeten,

Pol
woensdag 13 maart 2013 - 11:18
alexis_vinck

Alexis_vinck

Hoi,

Ik heb onlangs ook een offerte gevraagd voor de heraanleg van een stuk grond dat voordien werd gebruikt als paardenweide, en kwam ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Ik vond dat toch wat veel voor een halve dag werk, dus ben eens gaan horen bij een boer in de buurt, en die kan het voor 400
donderdag 14 maart 2013 - 12:36
Polplastron

Polplastron

Wel goed laten specifi
donderdag 14 maart 2013 - 12:52
svanma

Svanma

Ah ok, alvast bedankt

als er nog mensen zijn die een gelijkaardit project laten doen heb mag altijd prijs vermelden

en deze prijs die ik vermeld is zonder btw he

dus 2400 * 21%

alvast bedankt
donderdag 14 maart 2013 - 12:58
kriske10

Kriske10

ik heb bij mij thuis ook een bevriende landbouwer aangesproken
die het gazon (ongeveer 700m
donderdag 14 maart 2013 - 14:40
jdcoster

Jdcoster

Ik zou 2 m3 compost laten komen, die over de oppervlakte verspreiden en alles zelf spitten.
Vlak maken kan door in beide richtingen alles fijn te harken. Controleren doe je met draadjes en eventueel met een lange plank.
Je zult in enkele dagen meer geld bespaard hebben dan je in twee maanden kunt verdienen.
Vierhonderd vierkante meter is ten slotte niet zo groot toch?
donderdag 14 maart 2013 - 14:49
iecee

Iecee

volgens mij is de btw op tuinen 6%
maar dat kan wel weer veranderd zijn
donderdag 14 maart 2013 - 20:15
Tuinprins

Tuinprins

Hoeveel mensen gaan een gazon van 400 m2 zelf omspitten? Na de eerste voor hebben de meeste al blaren op hun handen.

Als je echt een fatsoenlijk gazon wil zul je toch naar professionals moeten. Bij verschillende bedrijven offertes aanvragen en daar de beste uit kiezen. Als het allemaal niet zo precies komt kun je ook een boer vragen om het land te frezen en in te zaaien.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 15 maart 2013 - 20:32
minouke

Minouke

Hoeveel mensen gaan een gazon van 400 m2 zelf omspitten?


Mijn echtgenoot en al meer dan 4a, moet ook niet allemaal op 1 dag gebeuren, toch?

gr
Chantal
zaterdag 16 maart 2013 - 07:19
kriske10

Kriske10

tja blijkbaar ook een eindeloze discutie profesional of niet
ik denk dat het enige wat je kunt doen is je zelf afvragen hoeveel werk je er zelf wil insteken natuurlijk als je naar een profesional gaat is alles gedaan en moet je zelf niets doen maar kost het wel veel meer
en als je naar een boer gaat om het te laten frezen heb je zelf wel een weekendje werk met egalizeren inzaaien inwerken en aanrollen maar spaar je wel minimum
een maandloon uit
en natuurlijk de goedkoopste oplossing is inderdaad zelf beginnen spitten en dan zijn je enige kosten natuurlijk de compost en het graszaad
dus ja je zelf best even afvragen hoeveel tijd je zelf wil spenderen aan je gazon en dan zo zien wat voor jou het beste is ik heb bij mij 700m
maandag 18 maart 2013 - 08:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon