menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Border inrichten

Ga naar meest recente reactie

LinkinTED

LinkinTED

Hallo allemaal,


Ik heb een border in de tuin, ongeveer 4 meter lang, 50/60cm breed. Voorzijde is afgezet met van die halfronde houten paaltjes. De border is niet in een rechte lijn, maar een glooiende lijn.

Nu staat hier een verzameling van planten in, wat allemaal totaal niet bij elkaar past. Eigenlijk wil ik alles eruit halen. Alleen de hibiscus, die vrij centraal in de border staat, wil ik laten staan.

Nu lijkt het mij gaaf om een hele kleurrijke border met vele kleurtjes en bloemen te maken. Zie ook de bijgevoegde foto voor een impressie.

Is dat haalbaar en hoe zou ik dit het beste kunnen doen, hebben jullie advies voor mij?

Gr Theo

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 15 februari 2013 - 16:35
marcote

Marcote

Tuurlijk kan dat! Heb zelf een zo'n border aangelegd voeg een foto bij nog vragen by my gast!deze border is 1m.diep en 5 meter breed.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 15 februari 2013 - 17:05
marcote

Marcote

Oja in mijn tuin op digituin zie je misschien nog meer voorbeelden.
vrijdag 15 februari 2013 - 17:07
LinkinTED

LinkinTED

Hoe heb je die border aangelegd? Wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden?

Kun je de link van die website sturen?
vrijdag 15 februari 2013 - 22:25
furor

Furor

http://digituin.tuinadvies.be/account/58096/marcote

gewoon op de link onder de avatar klikken
zaterdag 16 februari 2013 - 07:38
marcote

Marcote

Beste LinkinTed,verhoog de achterkant van je border met grond voor een nog ruimtelijker effect en hou rekening bij de aanplant op de grote van de plant een voorbeeld gaillardia ,astrantia,hemerocallis vooraan en daar achter kniphofia ,phlox ,ridderspoor en naar gelang een voordeel als je de achterkant van de border verhoogt is dat je eventueel planten van de zelfde hoogte kan neerzetten want door de verhoging lijken deze planten groter .succes!!!
zaterdag 16 februari 2013 - 11:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon