menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilgenschutting

Ga naar meest recente reactie

Debb

Debb

Hoi,

Wij zijn al een tijdje op zoek naar materialen om zelf (of eventueel laten doen) een wilgenschutting te maken.
Het enige wat we in Belgi
woensdag 16 januari 2013 - 14:28
Pieter2

Pieter2

Vragen bij kennissen, vrienden, buren die knotwilgen hebben staan. Eventueel iemand die hier reageert die zijn snoeihout wilt afstaan.
woensdag 16 januari 2013 - 17:46
danny2

Danny2

Waarom staat er dan Antwerpen in uw profiel?????
woensdag 16 januari 2013 - 20:12
Tuinman65

Tuinman65

Ik ken wel een boomkweker die veel knotwilgen heeft staan en zelf niet de tijd heeft om die te snoeien.
Ik weet niet of ze nu moeten gesnoeid worden maar priv
woensdag 16 januari 2013 - 23:27
Debb

Debb

Dank je voor de berichten, was eigenlijk meer op zoek naar een leverancier die dit kon brengen. We hebben 15 m /1.80m nodig. Is nogal veel om te gaan "sprokkelen"

Maar toch bedankt!

Ps: Provincie is aangepast, kwestie van te snel geweest bij de account aan te maken. Blijkbaar voor sommige toch een groot probleem...
donderdag 17 januari 2013 - 10:58
charelke

Charelke

Hoy Debb,
Je kan misschien zondag eens bij de Rammelaars gaan vragen?
Daar organiseert Natuurpunt Ham een winterwandeling op 20 januari tussen de 2 kanalen bordjes volgen ,info www.natuurpuntham.be
groetjes
Charelke uit Ham
donderdag 17 januari 2013 - 11:28
jdcoster

Jdcoster

Dat bestaat dus niet in de handel volgens mij.
Ik zie hier op het gemeentelijk containerpark af en toe bundels wilgetakken aangevoerd worden om te hakselen. Misschien ook eens uw licht opsteken op uw gemeente.
Verder zoals gezegd: de natuurpuntafdelingen eens polsen, ook de meestergasten van de gemeentelijke plantsoendienst of de aannemers die daarvoor werken ...
Het zal dus zoeken worden en ... met geduld langzaam verzamelen, ieder jaar een beetje.
Zeker kastanjepalen gebruiken om tussen te vlechten.
donderdag 17 januari 2013 - 12:18
danny2

Danny2

@ Debb, toch welkom op het forum.
Van de voorgevlochten schuttingen vind je toch in bijna elk tuincenter, bij bv Intratuin in Olen of bij jullie in 't Serreke kunnen ze deze makkelijk leveren.
Als je zelf wil vlechten zal je zoals Leo, Charelke of Jo
donderdag 17 januari 2013 - 13:53
Angus

Angus

ik heb een tijdje geleden een mini-stukje vlechtwand gemaakt.

Hier thuis-achter staan knotwilgen en wanneer "het stad" die komt knotten vinden ze het geen probleem als ik daar takken ga halen (ze nemen ze niet onmiddelijk mee na het snoeien). Dus zoals iemand zei lijkt het me een goed idee om eens bij de groendienst je licht op steken voor grote hoeveelheden wilgentakken.
donderdag 17 januari 2013 - 19:33
Tuinman65

Tuinman65

Danny2, dat was maar om te lachen h
donderdag 17 januari 2013 - 23:23
Debb

Debb

Nogmaals iedereen bedankt h
zondag 20 januari 2013 - 09:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon